Szerző: Vörös Péter

2003. február 13. 20:13

A Unisys és a Royal & SunAlliance 450 millió dolláros szolgáltatási szerződést kötött

[CNET] A Unisys szerdán bejelentette, hogy egy tíz évre szóló, 450 millió dolláros IT kihelyezési megállapodást kötött a brit Royal & SunAlliance biztosítócéggel. Az outsourcing ügylet értelmében a Unisys Insurance Services Limited (UISL), a Unisys leányvállalata fogja végezni a Royal & SunAlliance 2,4 millió élet- és nyugdíjbiztosítási kötvényének feldolgozását és kezelését.

A megállapodástól azt várja a Royal & SunAlliance, hogy javul az ügyfélszolgálat, sikerül versenyképes költségeket elérni és az UISL-hez távozó alkalmazottak számára bővíteni lehet a szakmai lehetőségeket. "A szerződés értelmében 1700 Royal & SunAlliance alkalmazott kerül át a Unisyshez, elbocsátásokra nem kerül sor" -- közölte Paul Atkinson, a Royal & SunAlliance szóvivője.

A bejelentés a Royal & SunAlliance augusztusi döntését követi, miszerint a cég már nem fogad új életbiztosítási ügyfeleket, mivel a vagyon- és balesetbiztosításra kíván összpontosítani.

Az ügylet része az egyre inkább terjedő, ún. üzletifolyamat-kihelyezési (business process outsourcing, BPO) gyakorlatnak, melynek lényege az, hogy a szolgáltató cég olyan üzleti feladatokat vesz át, mint a könyvelés vagy a call centerek működtetése.

A Gartner piackutató vállalat szerint a globális BPO-piac 2000-ben 115 milliárd dollár, míg 2001-ben 124 milliárd dollár volt, 2005-re pedig várhatón el fogja érni a 178,5 milliárd dollárt. E piac főszereplői az EDS, az Accenture és az Affiliated Computer Services.

A Unisys IT szolgáltatásokat, valamint olyan termékeket kínál, mint szerverek és adattárolási eszközök. A cég az utóbbi időben több BPO szerződést is kötött pénzügyi szolgáltató vállalatokkal. Az elmúlt négy hónapban a vállalat több mint 1 milliárd dollár értékű BPO megállapodást kötött, beleértve a most bejelentett Royal & SunAlliance szerződést is.

A Unisys 2002-es IT kihelyezési árbevétele 11 százalékkal 1,44 milliárd dollárra nőtt, ennek egyharmadát jelentette a BPO-forgalom. A cég 2002-es összárbevétele 5,61 milliárd dollár volt.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról