Szerző: Bodnár Ádám

2003. január 28. 11:55

A Hyundai az SAP-t kérte fel első amerikai összeszerelő üzeme informatikai rendszereinek szállítására

[Mmd] Az SAP AG ma bejelentette, hogy a világ vezető gépkocsigyártói

[Mmd] Az SAP AG ma bejelentette, hogy a világ vezető gépkocsigyártói között számon tartott Hyundai Motor Company az SAP-t választotta első USA-beli OEM összeszerelő üzeme fő megoldásszállítójául. Az Alabama állambeli Montgomery-ben épülő üzem az ágazat hasonló észak-amerikai létesítményei közül elsőként használ majd teljes működése támogatására SAP-szoftvereket.

A Hyundai több ERP-szállító -- köztük az Oracle -- kínálatának áttekintését követően, főként a megoldás átfogó jellege miatt döntött az SAP mellett. A cég Autoever nevet viselő informatikai leányvállalata máris hozzálátott a bevezetés első fázisának megvalósításához. A Hyundai az új üzem működésének magas szintű hatékonyságát kívánja biztosítani a mySAP.com e-business platformmal.

Az évente mintegy 300 000 gépkocsit előállító létesítmény a cég Koreán kívüli legnagyobb gyártóüzemeinek egyike lesz. Az alabamai egység nagy termelési volumene révén a Hyundai a világ első öt gépkocsigyártója közé szeretne kerülni. Az integrált vállalatirányítási (ERP) alapfunkcionalitást tartalmazó csomag szoftverelemei: mySAP Human Resources (mySAP HR); mySAP(tm) Financials; az ágazatspecifikus mySAP Automotive; és az SAP vezető ellátásilánc-kezelő megoldása, a mySAP Supply Chain Management (mySAP SCM). E megoldások ötvözete gördülékeny gépkocsigyártási folyamatok kialakítását teszi lehetővé az anyagkezelés, valamint a termelés és a logisztika megtervezése terén.

"Stratégiai döntésünk értelmében első amerikai összeszerelő üzemünk SAP-rendszert fog használni, ezzel is hozzásegítve minket ahhoz, hogy mihamarabb bekerüljünk a világ öt legnagyobb gépkocsigyártója közé" -- jelentette ki Dr. Paeng Jung Kook, a Hyundai Motor Company informatikai vezérigazgató-helyettese. "Az SAP elsődleges rendszerszállítói szerepe teljes körű integrációt és magas szintű hatékonyságot biztosít számunkra. Az SAP lenyűgöző szakértelemmel rendelkezik ágazatunkban, és globális szinten is maradéktalanul képes biztosítani a működésünkhöz szükséges támogatást. Örömmel várjuk közös projektünk folytatását."

A Hyundai Motor Company a koreai autógyártók közül elsőként alkalmaz ERP-rendszert valamennyi üzleti folyamata ésszerűsítésére. A mySAP HR önkiszolgáló eszközei révén nagyobb döntési jogkörhöz juttatja vezetőit és dolgozóit, pénzügyi információi és üzleti adatai feldolgozásának és értelmezésének hatékonyságát pedig a mySAP Financials segítségével javítja.

A Hyundai jövőbeni növekedésének platformjaként is a maximális reagálókészséget és rendkívüli versenyelőnyt nyújtó mySAP Automotive megoldást kívánja használni. A mySAP Automotive integrált adatplatformot biztosít a mérnöki munkához, a tervezéshez, a beszerzéshez, valamint az ellátási lánc és az ügyfélkapcsolatok kezeléséhez. Az alkalmazás a gépkocsigyártás valamennyi vállalattípusának (OEM-gyártók, beszállítók, importvállalatok, disztribútorok - kis- és nagykereskedők -, szervizkirendeltségek) speciális üzleti folyamatait képes támogatni.

A megrendelések zökkenőmentes, automatikus kezelésére kifejlesztett mySAP SCM-mel a Hyundai a jövőben párhuzamosan tudja feldolgozni a gépkocsiforgalmazók szervizalkatrészekre és kiegészítőkre vonatkozó ajánlatkéréseit. A Hyundai üzleti partnerei közvetlenül az SAP-rendszerben bonyolíthatják le tranzakcióikat, és -- a cég dolgozóihoz hasonlóan -- a virtuális raktárban ellenőrizhetik, hogy a keresett cikk raktáron van-e, illetve pontosan hol tart az ellátási láncban.

"Az SAP központi szerepet játszik a Hyundai vezető globális autógyártói pozíciójának kiépítésében" -- mutatott rá Nils Herzberg, az SAP AG integrált üzleti megoldások gyártásáért és forgalmazásért felelős, vezető elnökhelyettese. "A ma bejelentett megállapodás kitűnően példázza, miként állítjuk globális képességeinket -- ez esetben az SAP Korea, az SAP America és az SAP AG szolgáltatásainak ötvözetét -- ügyfeleink szükségleteinek szolgálatába."

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról