Szerző: Vörös Péter

2003. január 10. 07:59

Az ünnepi szezonban jelentősen nőtt a Sony PlayStation 2 forgalma

A Sony csütörtökön bejelentette, hogy a kulcsfontosságú ünnepi bevásárlási szezonban, novemberben és decemberben 8,5 millió PlayStation 2 játékkonzolt értékesített, ami 24 százalékos emelkedés 2001 hasonló időszakához képest és továbbra is jelentősen jobb a riválisok eredményeinél.

A Sony csütörtökön bejelentette, hogy a kulcsfontosságú ünnepi bevásárlási szezonban, novemberben és decemberben 8,5 millió PlayStation 2 játékkonzolt értékesített, ami 24 százalékos emelkedés 2001 hasonló időszakához képest és továbbra is jelentősen jobb a riválisok eredményeinél.

A számok, amelyek nagyjából megfelelnek az elemzők várakozásainak, azt mutatják, hogy a Sony továbbra is őrzi jelentős előnyét a Microsofttal és a Nintendóval szemben, e két cég több mint egy évvel később dobta piacra a PlayStation 2 riválisait.

A Sony eredményei rácáfolnak a játékszektor gyengeségére utaló jelekre, amely miatt az elemzők leszállították a szoftvergyártók és a forgalmazók nyereségcélkitűzéseit. "A legtöbb elemző azt mondja, hogy a gyengeség forrása az, hogy a Microsoft Xbox és a Nintendo GameCube a várakozásoknál gyengébben szerepelt, ugyanakkor a PlayStation 2 továbbra is erős maradt" -- mondta Zachary Liggett, a West LB elemzője.

A Sony Computer Entertainment, a PlayStation 2-t gyártó és értékesítő 100 százalékos Sony-leányvállalat közölte, hogy Észak-Amerikában novemberben és decemberben 42 százalékkal több mint 4 millió darabra emelkedtek a PlayStation 2-eladások.

Európában 27 százalékkal több mint 3,4 millióra nőtt a forgalom, ezzel szemben Japánban, ahol már közel három éve van piacon a konzol és kezdi elérni a telítettséget, a forgalom 27 százalékkal 940 ezerre csökkent az előző év hasonló időszakához képest.

Bár az ünnepi szezon forgalma Észak-Amerikában meghaladta a cég várakozásait, a Sony Computer Entertainment szóvivője elmondta, hogy a vállalat nem módosítja globális forgalmi célkitűzéseit. Ez utóbbival kapcsolatos esetleges változásokat akkor jelenti be, amikor január 29-én közzéteszi a 2002 utolsó negyedévére vonatkozó eredményeit.

A Sony bejelentés egy nappal követi a Nintendo szerdai közleményét, miszerint a cég 1,5 millió GameCube konzolt adott el Európában 2002-ben. A ScreenDigest piackutató vállalat szerint a Microsoft 1,4 millió Xboxot adott el az öreg kontinensen tavaly, míg a Sony 6 millió PlayStation 2-t értékesített 2002-ben.

Japánban a Mediaworks játékmagazin-kiadó csütörtökön közölte, hogy becslései szerint 409 747 GameCube kelt el a szigetországban október 28 és január 5 között, ez kevesebb, mint a fele a PlayStation 2 forgalmának: a Sony konzoljából 966 089 darab talált gazdára ebben az időszakban. A kiadó szerint ugyanakkor mindössze 62 718 Microsoft Xbox fogyott Japánban az ünnepi szezonban.

A PlayStation 2 a Sony egyik legfontosabb nyereségforrása, miközben a világ legnagyobb fogyasztói elektronika cége igyekszik kikecmeregni a két éve tartó hullámvölgyből. Októberben a cég 20 millióról 22,5 millióra emelte a PlayStation 2 márciusban véget érő pénzügyi évre vontakozó eladási célkitűzését.

A Sony ebben a pénzügyi évben 1,5 milliárd dolláros nyereségre számít, ez több mint tízszerese az előző pénzügyi évben elért profitnak. A PlayStation játékkonzolokat és a játékszoftvereket gyártó játékdívizió adta a Sony működési nyereségének körülbelül 40 százalékát a negyedik negyedévben.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról