Szerző: Bodnár Ádám

2003. január 9. 10:27

Westel-Pannon: teljes lefedettség a budapesti metróban

A Pannon GSM és a Westel együttműködése nyomán - a hálózati elemek közös, optimális alkalmazásával -- mindkét mobilszolgáltató ügyfelei a budapesti metró és a kisföldalatti vonalainak teljes hosszában használhatják mobiltelefonjukat. A két cég a munkát közösen végezte el és az így telepített antennákat is közösen használják, üzemeltetik a budapesti metró hálózatán.

A Pannon GSM és a Westel együttműködése nyomán - a hálózati elemek közös, optimális alkalmazásával -- mindkét mobilszolgáltató ügyfelei a budapesti metró és a kisföldalatti vonalainak teljes hosszában használhatják mobiltelefonjukat. A két cég a munkát közösen végezte el és az így telepített antennákat is közösen használják, üzemeltetik a budapesti metró hálózatán.

Budapest közlekedésében a kis földalatti, valamint a 2-es és 3-as metróvalak a rajtuk közlekedő évente több mint 300 millió utassal meghatározó szerepet játszanak. Az országos felszíni lefedettség biztosítását követően jogos igényként merült fel, hogy a metró napi közel 1 millió utasa az összesen 42, többnyire felszín alatti állomás mindegyikén, továbbá az állomások közötti szakaszokon is szabadon telefonálhassson, üzenetet küldhessen vagy böngészhesse a WAP oldalakat.

A két meghatározó mobilszolgáltató évekkel ezelőtt kezdte meg és 2002. végén közös, összehangolt fejlesztés eredményeként fejezte be a metró lefedettségét biztosító hálózat kiépítését, így a Westel és a Pannon GSM ügyfelei a beszélgetések mellett a cégek nyújtotta minden szolgáltatást -- SMS, WAP, MMS, GPRS stb. -- az utazás során is használhatnak. Az együttműködésnek köszönhetően, a szokásosnál nehezebb körülmények ellenére, párhuzamos rendszerek kiépítése nélkül, kiváló minőségben nyújtható a mobilszolgáltatás.

A hálózat bővülésével és a lefedett állomások számának növekedésével folyamatosan nőtt a beszélt percek száma és az SMS forgalom. A használati szokások eközben átalakultak, a kezdeti, arányaiban kiugró SMS forgalom mellett erőteljesebbé vált a beszédforgalom, miközben egyre többen kezdeményeztek hívásokat és küldtek SMS üzeneteket a metróból, mely több alkalommal kapacitásnövelést is igényelt a szolgáltatóktól.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról