Szerző: Bodnár Ádám

2003. január 7. 11:32

Az IBM kezdeményezése egyetemi e-business központok létrehozására

[Mmd] Az IBM olyan új programot indított útjára egyetemek számára, mely az e-business terén folyó képzés támogatását szolgája, és segít az egyetemeknek az újonnan szerzett ismeretek hasznosításában, valamint a helyi iparral fenntartott kapcsolat szorosabbra fűzésében.

[Mmd] Az IBM olyan új programot indított útjára egyetemek számára, mely az e-business terén folyó képzés támogatását szolgája, és segít az egyetemeknek az újonnan szerzett ismeretek hasznosításában, valamint a helyi iparral fenntartott kapcsolat szorosabbra fűzésében.

A kelet-európai egyetemek számára meghirdetett IBM-program lényege az egyetemek területén működő e-business központok létrehozása. Az egyetemek e központokon keresztül hozzájuthatnak a Web felhasználása szempontjából kulcsfontosságú technológiákhoz, melyek lehetővé teszik, hogy az intézmények éljenek a kereslet, illetve az e-business fejlődése által kínált lehetőségekkel, és egyfajta e-business központként foglalják el helyüket a szakmában.

Az IBM programja már most több egyetemi projekt keretében működik. A Veszprémi Egyetemen például az IBM beruházása segítette hozzá a hallgatókat az új információs technológiák átvételére és alkalmazására szolgáló ismertekhez, módszerekhez -- olyan fejlett e-business szoftverek felhasználásával, mint a WebSphere. A program első projektje a balatoni turizmust szolgáló internetes portál megvalósítása volt. Ez az egyetemen kialakított portál, amely már több mint egy éve működik, kifejezetten a balatoni turizmus támogatására jött létre. A portál 2002-ben kibővült a vezeték nélküli hozzáférés lehetőségével.

Az e-Balaton alkalmazás a Veszprémi Egyetemnek és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemnek a robusztus e-business alkalmazások tervezésével foglalkozó, közös kutatási projektje keretében valósult meg. A veszprémi projekt következő fázisa egy elektronikus fizetési alkalmazás kialakítása lesz.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról