Szerző: Ady Krisztián

2002. október 10. 15:48

A Microsoft az Apple mellett kampányol

A Microsoft nagyszabású reklámkampányt indít, amelyben az Office v. X irodai programcsomagot hirdeti majd. Az Apple gépeken futó szoftvercsomagot a vállalat Mac-felhasználóknak szóló újságokban, illetve más üzleti és műszaki lapokban népszerűsíti majd.

A Microsoft nagyszabású reklámkampányt indít, amelyben az Office v. X irodai programcsomagot hirdeti majd. Az Apple gépeken futó szoftvercsomagot a vállalat Mac-felhasználóknak szóló újságokban, illetve más üzleti és műszaki lapokban népszerűsíti majd.

A Microsoft új weboldalt is indított az www.officeformac.com címen, ahonnan ingyen letölthető az Office v. X "butított" próbaváltozata. A szoftver az Office csomag mind a négy alkalmazását (Word, Excel, PowerPoint, Entourage) tartalmazza, azonban azokat csak bizonyos korlátozásokkal lehet használni, a Word például csak hátom dokumentumformátumot ismer, és nem lehet nyomtatni sem.

A Microsoft tavaly ősszel dobta piacra Office v. X csomagját és arra számított, hogy a június 30-án véget ért pénzügyi évében összesen mintegy 750 ezer darabot értékesít belőle, azonban Tim McDonough marketingigazgató szerint eddig mindössze 300 ezer vásárlót sikerült toborozni.

Az Office v. X továbbra is ugyanazokat az alkalmazásokat tartalmazza, mint elődje, az Office 2001: a Word szövegszerkesztőt, az Excel táblázatkezelőt, a PowerPoint prezentációkészítőt és az Entourage-et, amely a Windowson ismert Outlook maces megfelelője. A programok legnagyobb részben csupán OS X-re lettek átszabva, de új funkciókkal is bővültek. A Microsoft a változást egy-egy X betűvel jelezte, ezért az új Office csomagot alkotó programok valódi neve Word X, Excel X, PowerPoint X és Entourage X.

McDonough szerint egyelőre túl kevés felhasználó ismerte fel, hogy valóban érdemes áttérni a Mac OS X operációs rendszerre, amely előfeltétele az Office v. X programcsomag futtatásának. A Microsoft Macintosh-részlegének marketingigazgatója szerint azok, akik megvették az Apple új operációs rendszerét, még mindig a költségeket nyögik, vagy az új program használatának elsajátításával vannak elfoglalva.

Egyelőre csak kevés Mac-tulajdonos váltott az új operációs rendszerre. Az Apple ugyanazt éli át, amit a Microsoft a Windows 2000 idején: a felhasználók már nem cserélgetik rendszeresen operációs rendszerüket és alkalmazásaikat, csak akkor, ha amúgy is új számítógépet vesznek. A PC-eladások pedig manapság nem alakulnak túl fényesen.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról