Szerző: Asztalos Olivér

2016. december 6. 11:59

A Volkswagen is a fuvarmegosztásra fogad

Az Uberhez hasonló szolgáltatást indít a Volkswagen által újonnan alapított Moia. A cég ebben saját modern járműveit használná tömegközlekedés kiegészítéséhez.

Személyszállító szolgáltatás indít egy új céggel a Volkswagen. A leányvállalat Moiával a tömegközlekedést egészítené majd ki az autógyártó, várhatóan elektromos, idővel pedig önvezető járművekkel. A rendszer pontos működéséről egyelőre nem sokat tudni, a vállalat egyelőre annyit árult el, hogy a Moiát közvetlenül a tömegközlekedés fölé pozicionálják, az egyik cél, hogy tehermentesítsék a forgalmasabb városrészeket, csomópontokat. Az újonnan alapított cég azt ígéri, hogy minden esetben szorosan együttműködik majd a városvezetésekkel, ugyanis az egy célkitűzés, hogy a Moia minden esetben megfeleljen a szabályozásoknak, a szolgáltatást pedig akár az önkormányzatokkal közösen is üzemeltetné majd a vállalat.

Hogy a Moiához pontosan milyen járművet képzel el a cég, arról egyelőre csak találgatni lehet, például az Autocar még a januári CES-en megvillantott BUDD-e mikrobuszra tippel. Az óriási, 101 kWh-s akkumulátorral szerelt autó egyetlen töltéssel 533 kilométeres hatótávot biztosít, a 80 százalékos töltöttség elérése pedig csupán 15 percet vesz igénybe. Az autót állítólag már jövőre piacra dobná a Volkswagen, így már jövő év végén elindulhat a szolgáltatás, mely első körben két európai városban működhet majd. Ez Berlint és Hamburgot takarja majd, a vállalat ezért előbbiben építi ki főhadiszállását, utóbbiban pedig egy irodát nyit majd, jövő év végéig pedig 200 fősre növelnék az alkalmazottak létszámát. A terjeszkedés további részleteiről egyelőre nem beszélt a cég, aki egyébként többek között a kínai és az amerikai piaccal is szemez.

A tervek szerint csupán egyetlen szolgáltatást nyújt majd a Moia, például az Uber Blackhez hasonló prémium megoldást nem kínál majd a cég, aki 2025-ig a top 3-ba kerülne. Az ehhez szükséges anyagi forrással várhatóan nem lesz gond, az anyacég ugyanis konkurenseihez hasonló több, fuvarmegosztással vagy elektromos, önvezető autókkal kapcsolatos befektetést is eszközölt a közelmúltban.

A Volkswagen májusban mintegy 300 millió dollárt invesztált a Gett névre hallgató tel-avivi fuvarozóappba. Az Uber egyelőre kevésbé ismert riválisa jelenleg elsősorban Európában működik, ahol a Londonhoz, illetve Moszkvához hasonló nagyvárosokban számít népszerűnek. A szolgáltatás az Egyesült Államokban egyedül New York városában van jelen. A cég fő megkülönböztetőjegye az Uberrel és további riválisaival szemben, hogy nem csak személyszállítással foglalkozik, de egyéb logisztikai szolgáltatásokat is nyújt. Mivel a Moia is alkalmazással (és persze ütős backenddel) szeretné kiváltani a diszpécserközpont szerepét, így még kapóra jöhet a Gett, illetve az azzal korábban megszerzett kompetencia.

A vállalat a Volkswagen Group körül tavaly kirobbant károsanyag-kibocsátási botrány után érthető módon igyekszik új, látványosan környezetbarát irányba mutató stratégiaváltást eszközölni. 2020-ig például három új, teljesen elektromos hajtású Audi modell piacra dobása is tervben van, a cég kínálata pedig a jövőben az A-szegmensbe tartozó, kisméretű elektromos autókkal is tovább bővül majd. Emellett az önvezető járművek fejlesztésére is komoly fókusz kerül, az Audi erre a célra egy külön leányvállalatot hozott létre SDS Company néven. Az új cég célja egy városi jármű kifejlesztése, amely egyáltalán nem igényel - sőt nem is tesz lehetővé - emberi vezetést.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Ugyancsak ehhez kapcsolódik az a múlt heti bejelentés, melynek értelmében újabb 400 elektromos autóknak szánt töltőállomást hozna létre a BMW, a Volkswagen Group, a Ford, és a Daimler az eddig meglévő 744 Tesla-állomás mellé. Az új töltők 2020-ra készülnek el a tervek szerint, és elérik majd a 350 kilowattos teljesítményt, ami szinte háromszorosa az eddigi leggyorsabb töltőknek.

A Volkswagennek, illetve az újonnan alapított Moiának igyekeznie kell, hisz például az egyik legnagyobb konkurens Uber már nyár óta teszteli önvezető autóit, a szenzorokkal megpakolt autókkal a felvett utasokat díjtalanul szállítják, igaz egyelőre csak emberi sofőr felügyelete mellett. Az Uber jelenleg a Volvóval együttműködve végzi fejlesztéseit, a két cég a Fordhoz hasonlóan 2021-re tervezi leszállítani az első, ténylegesen önvezető járművet.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról