Szerző: Habók Lilla

2016. december 5. 14:04

AngelList-kézbe került a Product Hunt

A "fedezd fel a következő kedvenc dolgod" szlogennel felfutó Product Hunt mostantól a befektetőket startupokkal és munkakeresőkkel összekötő AngelList cégen belül folytatja a működését, vagyis az alkalmazások, podcastok, könyvek és játékok ajánlását.

Felvásárolta a befektetőket és cégeket összehozó AngelList az új alkalmazások népszerűsítését segítő Product Hunt oldalt. A vételár értéke nem nyilvános, de nem hivatalos információk szerint nagyjából 20 millió dollár lehetett az összeg - ennyire értékelte a céget 2014-ben az Andreessen Horowitz befektető. Ryan Hoover, a Product Hunt alapítója mindössze annyit fűzött hozzá a hírekhez, hogy az oldal a jelenlegi formájában, önálló termékként fog tovább működni.

A Product Hunt főleg arról ismert, hogy napi emailben bemutatja az előző nap legjobbnak ítélt tíz új terméket (alkalmazásokat és szolgáltatásokat), illetve elérhető egy-egy ilyen lista könyvekről és játékokról is. Az emailben kiküldött ajánló már 2013 óta működik, a mobilon és weben elérhető rendszer pedig 2014-ben vált nyilvánossá bármely felhasználó számára, ahol regisztráció után szavazhat vagy éppen saját projektjét regisztrálhatja technológiai termék, játék, könyv vagy podcast kategóriában.

A nevezéshez az alkalmazás nevét, linkjét és rövid leírását kell megadni, aztán begyűjteni a szavazatokat. Eddig nagyjából 50 ezer startup mutatta be több mint 100 millió termékét a Product Hunton keresztül, köztük a Google, az Uber, az Instagram és maga az AngelList is. Jó lehetőséget nyújt a fejlesztők számára, hogy megismertessék a terméküket egy nagyobb közönséggel, főleg amennyiben sikerül adott nap a lista élére kerülniük.

Nem meglepő, hogy a termékajánló rendszer felkeltette az AngelList vezetőségének figyelmét, akik angyal befektetőket, startupokat és álláskeresőket próbálnak összekötni egymással a saját rendszerükön keresztül. Az oldal 2010-ben azzal a céllal indult, hogy online bemutatkozó felületet biztosítson azoknak a startupoknak, amelyeknek befektetőre van szükségük, 2015-től kezdve pedig már az összekötés is működik az oldalon. A közölt adatok szerint több mint 200 aktív regisztrált befektetővel rendelkezik a rendszer, akik eddig 470 millió dollár értékben fektetettek be startupokba az AngleListen keresztül. Így jutott pénzhez a startupok közül például az ingatlankereskedéssel foglalkozó Opendoor, az autók adás-vételét segítő Beepi vagy a fantázia sportokkal foglalkozó DraftKings.

Jöhet a malware-cunami az iPhone-okra?

Nyílik az iOS, de tényleg annyira veszélyes ez? Annyira azért nem kell félni, elég sok kontroll van még az Apple-nél.

Jöhet a malware-cunami az iPhone-okra? Nyílik az iOS, de tényleg annyira veszélyes ez? Annyira azért nem kell félni, elég sok kontroll van még az Apple-nél.

Most az AngelList egy olyan adatbázishoz jut hozzá, amelyben startupok ezrei találhatóak, és naponta több száz új terméket regisztrálnak a felületre - ezt nem lesz nehéz összekötni a befektetés- és munkaerőkereső tevékenységgel. A Product Huntnak pedig egyelőre nincs olyan tevékenysége, amelyből nagyobb bevételt szerezhetne, csak az online alkalmazásbolton keresztül értékesített appokból veszi le a jutalékot, illetve az oldalon elhelyezett hirdetésekből profitál. Az AngelList és a Product Hunt akár közös szolgáltatást is létrehozhatnak egységes felülettel, de egyelőre ezt a két cég még nem jelentette be.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról