Szerző: Hlács Ferenc

2016. november 30. 17:14

Arcfelismeréssel figyel az elkalandozó sofőrökre a GM

Elengedhetik majd a volánt a GM következő generációs vezetéssegítő rendszerével szerelt autók tulajdonosai az autópályán, az utat azonban figyelniük kell majd - ellenkező esetben az autó sem megy tovább.

Egy lépéssel közelebb kerül az önvezető autókhoz a GM, a vállalat következő generációs vezetéssegítő rendszerével felszerelt járművekben a sofőrök már akár hosszabb időre is levehetik a kezüket a kormányról menet közben - az útról azonban továbbra sem vehetik le a szemüket. Noha hasonló megoldásokat már korábban is láthattunk, mint például a Tesla megosztó nevű Autopilot rendszere, azok jellemzően csak egy az autó kijelzőjén megjelenő üzenetben figyelmeztetik a sofőröket, hogy a vezetéssegítő rendszer használata közben is folyamatosan figyeljék az utat, illetve az autó környezetét - a gyakorlat idén több vitát is kavart, néhány, a funkció használata közben balesetet szenvedett Tesla modell kapcsán.

A GM ugyanakkor egy lépéssel tovább megy és az új rendszert használó járművekben maga győződik majd meg róla, hogy a sofőrök szeme valóban az úton van-e: az autók kamerával, illetve arcfelismerő rendszerrel figyelik a volán mögött ülő sofőröket, és ha azok elkalandoznának, netán elaludnának, a rendszer figyelmeztetést ad le hangjelzés, valamint kijelzőn megjelenő üzenet formájában, illetve a vezetőülés rezgésével. Ha a vezetőtől továbbra sem jön válasz, automatikusan megállítja az autót és bekapcsolja az elakadásjelzőt, majd kapcsolatba lép az OnStar rendszerrel - az élő diszpécsereket alkalmazó szolgáltatás egyébként ősz óta hazánkban is igénybe vehető.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A gyártó legújabb vezetéssegítő megoldása a tervek szerint első körben csak az autópályán működik majd, az a túlságosan kanyargós utakon visszaadja az irányítást a sofőrnek. A vállalat a funkció hivatalos bemutatóját egyébként idén év végére tervezte, a Reuters szerint ugyanakkor a fejlesztés elhúzódni látszik, a közönség így csak 2017-ben veheti közelebbről is szemügyre a Super Cruise névre keresztelt rendszert.

Aki követte a nyári botrányokat a Tesla háza táján, azt valószínűleg nem éri meglepetésként, hogy a vállalat igyekszik arcfelismeréssel bebiztosítani magát az új vezetéssegítő megoldás kapcsán. A gyártó a vezetéssegítő megoldása miatt többször is tűz alá került, autóinak tulajdonosai több kisebb és egy halálos kimenetelű balesetben is az Autopilotot használták. A német közlekedési hatóság még az Autopilot nevének megváltoztatását is kérte a vállalattól, mondván az félrevezető, azt sugallja a vásárlóknak, hogy a szoftver teljesen át tudja venni az irányítást az autó fölött.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról