Szerző: Gálffy Csaba

2016. november 21. 16:19

Felvásárolja a LifeLockot a Symantec

Konzumer IT-biztonságban erősít a Symantec a LifeLock identitásvédelmi szolgáltatás felvásárlásával.

Felvásárolja az identitásvédelmi szolgáltatásáról híressé (és hírhedté) vált LifeLock vállalatot a Symantec - jelentette be a két cég. A közlemény szerint a vásárló 2,3 milliárd dollárt ad majd, ez mintegy 20 százalékos prémiumot jelent a cég korábbi tőzsdei értékeléséhez képest. A felvásárlást a Symantec elsősorban készpénzből finanszírozza, de felvesz 750 millió dollárnyi hitelt is.

A stratégia szerint a Symantec a Norton márka mellé illeszti majd a LifeLockot, a kombináció "növeli a megcélozható piacot, szélesíti a termék értékét és lehetővé teszi a konzumer szegmens fenntartható bevétel- és profitnövekedését" - reménykedik a közlemény. A LifeLocknak jelenleg mintegy 4,4 millió előfizetője van, éves bevétele pedig 587 millió dollárt tett ki 2015-ben. A cég egyébként nagyon gyorsan növekszik, 2012-ben még csak 276 millió dollárt gyűjtött össze.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A LifeLock az elmúlt években számos botrány szereplője volt. A cég reklámjában például azzal hencegett, hogy közzétette a vezérigazgató Todd Davis társadalombiztosítási azonosítóját - ez az Egyesült Államokban különösen érzékeny személyes adatnak számít. A reklámokban arra hivatkozott a cég, hogy ennek ellenére sem sikerült senkinek megszemélyesítenie a vezért, annak ellenére, hogy legalább 13 különböző esetben sor került erre. A céget ezért 12 millió dollárra büntette az amerikai hatóság és eltiltotta a további jogsértéstől. Később ezt szegte meg újra a vállalat, ezért tavaly újabb, immár 100 milliós büntetést kapott a LifeLock.

A vállalat által nyújtott szolgáltatás elvben az ellen nyújt védelmet, hogy az előfizetőt csalók megszemélyesítsék és nevében hitelt vegyenek fel vagy egyéb módon megkárosítsák. Az ilyen típusú visszaélések az Egyesült Államokban különösen gyakorinak számítanak (részben a rendkívül laza azonosítási metodológiák miatt), így nem véletlen, hogy a védelem iránt is erős kereslet mutatkozik.

A Symantec oldaláról a LifeLock erősen vitatható hitelessége ellenére logikusnak tűnhet a felvásárlás. A cég bevételéből már csak 40 százalékot tesz ki a konzumer piac, amely ráadásul folyamatosan zsugorodik (elmúlt negyedévben 5 százalékos esett), miközben a nagyvállalati értékesítés száguld, 24 százalékkal nőtt.

A cég egyébként most a portfólió újraépítésén dolgozik, miután korábban értékesítette a Veritas tárolószoftveres üzletágat, a kapott pénzzel az IT-biztonsági terepen erősít. Előbb a Blue Coat felvásárlásával tette le a névjegyét, erre a 7,4 milliárdból 4,65 milliárd ment el, a maradék nagy részét pedig most a LifeLockra költötte a cég.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról