Szerző: Hlács Ferenc

2016. november 17. 14:06

Negyedmilliárdot fektet önvezető autós projektekbe az Intel

Komoly befektetést ígér a sofőr nélküli autók piacán az Intel, a vállalat a kapcsolódó technológiák fejlesztésére a következő két évben több mint 250 millió dollárt költ majd. A jókora összegből a BMW-vel és a Mobileye-jal közösen fejlesztett nyílt platformnak is juthat, ami a teljes iparágnak komoly lökést adna.

Mára nem csak az autógyártók, de lényegében minden nagy tech-cég letette a voksát az önvezető autók mellett, különböző saját fejlesztésű technológiák, illetve a területen befektetett súlyos összegek formájában. A sorból a Los Angeles Auto Show után már az Intel sem lóghat ki, a vállalat ugyanis a rendezvényen bejelentette, hogy eddigi kezdeményezéseit jócskán megfejelve, a következő két évben több mint 250 millió dollárt fektet a sofőr nélküli technológiák fejlesztésébe.

Az eseményen a chipgyártó vezérigazgatója, Brian Krzanich beszélt a tekintélyes összegű invesztálásról, amellyel a vállalat egyértelművé tette, hogy a területen kifejezetten komolyak a szándékai - a cég egyébként most tartott először keynote előadást autóipari konferencián. A befektetés a vállalat szerint számos szegmensre kiterjed majd, beleértve az új generációs vezeték nélküli technológiákat, kommunikációs és biztonsági megoldásokat, környezetérzékelési technológiákat, illetve a sofőr nélküli autók kapcsán sokszor mantraként ismételt gépi tanulás területét.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Az Intel a jócskán megtámogatott fejlesztésektől energia-, illetve hosszú távon költséghatékonyabb önvezető autós megoldások megteremtését várja, továbbá azzal az autós IoT területének is lökést adna. Krzanich előadásában kitért rá, hogy az önvezető autók érkezésére a különböző régiók hálózati infrastruktúráinak is fel kell készülni - ezt a területet a cég a befektetéssel ugyancsak célba veheti - miután egy-egy jármű egyetlen nap alatt akár több mint 4 terabájtos adatforgalmat is bonyolíthat.

A vállalat láthatóan igyekszik a lehető legszélesebb körben jelen lenni a következő évtizedben várhatóan jókora lendületet vevő önvezető autós piacon, ehhez pedig vonzó megoldásokat kell kínálnia az autógyártóknak. A chipgyártó egyébként már korábban megkezdte a barátkozást a cégekkel, nyáron például a Mobileye-jal karöltve a BMW-vel is együttműködésre lépett - az ambiciózus trió 2021-ben sorozatgyártásba kerülő, sofőr nélküli autót ígér. Ehhez a hármas egy már nyílt platform létrehozásába is belefogott, amely ígéretük szerint az ajtózáraktól az adatközponti működésig mindent lefed majd. A megoldás, ha valóban piacra kerül a teljes iparágnak komoly lökést adhat és felgyorsíthatja az önvezető járművek elterjedését - nem kizárt, hogy a 250 millió dollárból ennek a kezdeményezésnek is csurran-cseppen majd valami.

Jól látszik, hogy az önvezető autók korának közeledtével az eddig kifejezetten komótos autógyártók kétségbeesetten igyekeznek gyorsítani a fejlesztések tempóján, eközben pedig mind közelebb kerülnek egymáshoz a technológiai cégekkel, mint például az Intel vagy az Nvidia, amelytől már szintén láthattunk négy kerékre szánt termékeket. A területen emellett már a Samsung is bevásárolta magát - a Google ilyen irányú törekvéseit pedig valószínűleg senkinek nem kell bemutatni.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról