:

Szerző: Hlács Ferenc

2016. október 25. 10:52

Nem lassul az okosóra-piac zuhanórepülése

Felére zsugorodott az okosórák piaca a tavalyi harmadik negyedévhez képest. A gyenge teljesítményben a legnépszerűbb modellek eltolódott piaci rajtja játssza a legnagyobb szerepet, az ünnepek hozhatnak fellendülést.

Tovább folytatják tempós lejtmenetüket az okosórák, az IDC frissen közzétett elemzése szerint a piac a tavalyi év hasonló időszakához képest az idei harmadik negyedévben kevesebb mint felére zsugorodott. Bár jókora visszaesésről beszélünk, az nem érte teljesen váratlanul a gyártókat: az Apple legújabb okosórája csak néhány hete van piacon, annak eladásait - akárcsak a riválisokét - valószínűleg a közelgő ünnepek hajtják majd meg, a Samsung IFA-n bejelentett Gear S3 készüléke pedig még nem került a boltokba. De nem csak a két óriás fogta vissza magát az őszi időszakban, az ASUS kivételével egy nagy, az Android Wear platformra építő  gyártó sem állt elő új modellel. Ennek oka, hogy a rendszerrel egyelőre a Google is kivár, annak legújabb verzióját jelenlegi állás szerint csak jövő év elején adja ki. A tavalyi harmadik negyedév jóval erősebb teljesítményében továbbá az is komoly szerepet játszott, hogy az időszakban vált először széles körben elérhetővé az Apple Watch.

Az idei Q3-ban tehát szinte minden összefogott az okosóra-piac ellen, az IDC adatai szerint a periódusban alig 2,7 millió eszközt adtak el, ez 51,6 százalékkal kevesebb, mint a 2015 harmadik negyedében számlált 5,6 milliós érték. 2016 utolsó negyedévében az ünnepekkel egészen biztosan várható fellendülés, ez azonban elsősorban a Samsungot és az Apple-t érinti, amelyek legújabb eszközeire a következő néhány hétben szélesebb közönség csaphat le. Az Android Wearrel dolgozó gyártók zömétől idén már nem várhatunk új készüléket, ez azonban valószínűleg nem hagy majd túl mély nyomot a piac teljesítményén, közülük ugyanis egyedül a Lenovónak sikerült bejutni a területen a legtöbb eladást produkáló öt gyártó közé.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét!

A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét! A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

A rangsor élén a várakozásoknak megfelelően az Apple végzett, amely az idei harmadik negyedévben 1,1 millió okosórát értékesített, ezzel 41,3 százalékot hasítva ki magának a piacból. Bár a cupertinói óriás továbbra is toronymagasan vezeti a piacot, idén nem tudta megközelíteni az egy évvel ezelőtt, az Apple Watch elérhetőségének fentebb már említett bővülésével produkált 3,9 milliós eladott darabszámot, eladásai ahhoz képest 71,6 százalékkal konszolidálódtak. A vállalattól a 2016-ot záró negyedévben ugyanakkor szinte biztosan komoly fellendülésre számíthatunk.

Az ezüstérem a Garminé, az óráiban a sportfunkciókat előtérbe helyező gyártó elképesztő, 324 százalékot meghaladó növekedést produkált az elmúlt egy évben, 100 ezerről 600 ezerre hizlalt eladott darabszámával egy évvel korábbi, 2,3 százalékos piacrészét 2016Q3-ban 20,5 százalékra tudta növelni. A gyártó nyomában, a dobogó harmadik fokán ott a Samsung, az eladott darabszám a koreai cégnél stagnált, akárcsak tavaly, idén is 400 ezer eszközt értékesített a vállalat. Főként az Apple visszaesésének köszönhetően azonban így is növelni tudta részesedését, 6,4 helyett az idei Q3-ban már 14,4 százalékos szelet fölött őrködhetett.

A legnagyobb csapás a negyedik helyen lévő Lenovót érte, a gyártó 73,3 százalékos visszaeséssel 300 ezer helyett már csak 100 ezer okosórát tudott eladni, piacrésze így 6,2 százalékról 3,4-re zsugorodott. A méretes zuhanás nem meglepő, hiszen akárcsak sok más Android Wearrel dolgozó vállalat, a kínai cég sem mutatott be idén ősszel új okosórát. A top 5-be a közösségi finanszírozásból született Pebble is befért, amely idén mutatta be okosóráinak második generációját. Az új modell azonban az idei harmadik negyedévben úgy tűnik kevés volt ahhoz, hogy növekedést hozzon a cégnek, a vállalat helyette 27,2 százalékos visszaesést könyvelhetett el, 600 ezerről nagyjából 500 ezerre mérséklődtek eladásai. A vállalat piaci részesedése ezzel együtt, a riválisok gyenge teljesítményének köszönhetően nőni tudott, az elmúlt időszakban így a tavalyi 11,5 helyett 17,2 százalékos piacrészről számolhatott be.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 25. 21:14

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.