Szerző: Habók Lilla

2016. október 19. 09:30

SMS-t és üzenetet küldhetünk az AdWords hirdetésekből

A Google keresőben újonnan megjelent üzenetküldő ikon a felhasználóknak segít felvenni a hirdetővel a kapcsolatot. A szolgáltatás SMS-t továbbít a két fél között, ami hatékony módja lehet a vásárlók elköteleződésének a keresőcég szerint.

Új funkcióval bővült a Google AdWords szolgáltatása, a hirdetőkkel ezentúl SMS-üzenetben is fel lehet venni a kapcsolatot a keresőn keresztül. Az elsőre meglepőnek tűnő lépés a Facebook Messenger SMS-kezelő szolgáltatására adott nyílt válasz, mellyel a közösségi portál az írásbeli csevegések kisajátítására törekedett - kivéve iOS-en. A Google-nek is volt hasonló próbálkozása az SMS-chat összevonásra a kudarcot valló Hangouts platformon. A mostani "üzenetbővítményes" megoldás csak egy kis lépés, de mutatja, hogy a cégek továbbra is látják a potenciált az elavultnak tűnő SMS-ben.

Ezentúl a hirdetésben megjelenhet egy üzenet ikon, amelyre kattintva a felhasználó felveheti a kapcsolatot a céggel, hogy további információkat vagy árajánlatot kérjen a termékekről, szolgáltatásokról - emellett a hirdetők is beállíthatnak előre megírt üzenetet az érdeklődőknek. A bővítmény csak akkor jelenik meg, ha a telefon "képes szöveges üzeneteket küldeni és fogadni" és a hirdetőnek is rendelkeznie kell erre alkalmas készülékkel. A bővítmény ingyenesen beépíthető a hirdetés mellé, viszont fizetni kell minden kattintás után, mint ahogy a webhelyre átirányító hirdetéseknél.

Előnyére írható az SMS-nek a VentureBeat összefoglalása alapján, hogy bárkinek elküldhető, aki rendelkezik mobiltelefonszámmal, a cellás hálózat sokkal gyakrabban elérhető mint az internet, és külföldön egyelőre olcsóbb a használata - bár ez utóbbi megkérdőjelezhető a szolgáltatáscsomagtól és a Wi-Fi eléréstől függően is. A Facebook nem szereti az SMS-t, amely sokkal kevesebb funkcióval rendelkezik a Messengerhez képest, de megkerülhetetlen tényezőnek találta az új felhasználók bevonásához. Pont az üzenetküldős termékek felelős vezetője, David Marcus fejtegette egy év eleji posztjában, hogy a felméréseik szerint a cégekkel, márkákkal folytatott kommunikáció is az üzenetküldő alkalmazásokba helyeződik át, ezért a Facebook a szolgáltatásai kibővítését tervezi a könnyebb kapcsolatfelvételhez. Ez volt az a gondolat, amelyre a Google-nek és kifejezetten az AdWords-nek reagálnia kellett.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

A mobilozók közel kétharmada naponta több mint öt alkalommal küld üzenetet a telefonjáról, és a megkérdezettek 65 százaléka megfontolná, hogy üzenetben kérjen információt a cégek termékeiről és szolgáltatásairól - írja a Google vásárlói kutatása, amelyet az Egyesül Államokban, Kanadában, az Egyesült Királyságban és Ausztráliában töltöttek ki 2016 októberében az okostelefont is használó internetezők. Ezzel párhuzamosan a tesztelésben részt vett cégek közül többen is magas konverziós arányról számolnak be, legalábbis a Google által közzétett, szűrt vélemények ezt mutatják. A cég néhány tippet is közzétett a hirdetők számára, hogy az üzenetbővítmények még jobban működjenek és ezáltal a kereső cégnek több megrendelése legyen, például érdemes helyi mobilszámokat használni, hogy a vásárlók közelebb érezzék magukhoz a szolgáltatást.

Jól illeszkedik a megoldás a Google mobilos stratégiájához is, nem csak a Facebookkal folytatott versenyt és egy haszontalan új AdWords funkciót jelent. Többször megírtuk, hogy a Google egyre intenzívebben a mobil felé igyekszik terelni a felhasználókat, ezt mutatja a pár napja megemlített mobilra készülő kereső index, és most a hirdető-felhasználó közötti intenzívebb kommunikációs kapcsolatot ösztönző mobilos funkció.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról