Szerző: Habók Lilla

2016. október 17. 14:27

Teljesen átnyergel a mobiloptimalizált keresésre a Google

Készül az új, mobilos Google-keresőindex, amely át is veszi az asztali változat helyét a cég tervei szerint. A mobilhasználatot támogató stratégia már másfél éve velünk van, pár hónap múlva pedig elsődlegessé válhat.

Új keresőindexet készít a Google mobilra, amelynek megjelenése néhány hónapon belül várható. Az index a mobilon böngészők felhasználói élményét hivatott segíteni, inkább a mobilbarát oldalakra irányítva őket. A desktopon használt verzió megmarad ugyan, de a jelenleginél sokkal kevesebb frissítést fog kapni a Search Engine Land értesülései szerint. A Google még nem jelentette be hivatalosan a változást, arra a Pubcon konferencián Gary Illyes, a keresőóriás webmester-trendelemzője hivatkozott keynote előadásában.

Várhatóan a mobilos index lesz majd a továbbiakban a fő fejlesztési vonal a cég számára, ezzel tovább folytatja a mobil platformokat fókuszba helyező stratégiáját. A nagyjából másfél éve tartó irányváltás oka a mobilos keresések rohamosan növekedő száma - tavaly májusban 10 országban a felhasználók a mobilról indították a legtöbb keresést, pár hónap múlva pedig már világméretű trendről számolt be a keresőcég.

Több lépést is tett már a Google, hogy a mobilos felhasználókat támogassa abban, hogy a weboldalakat kényelmesen meg tudják jeleníteni a készülékeiken, például ne találkozzanak szétcsúszó, olvashatatlan, nehezen betöltődő oldalakkal. Tavaly év elején hirdette ki a cég, hogy az indexe előnyben részesíti a mobilbarát oldalakat és a kereső megjeleníti a releváns app-tartalmakat is a találatok között. Nem sokkal később bejelentette a villámgyors mobilwebes betöltődést produkáló AMP-technológiát, amelynek alkalmazóit szintén előnyben részesíti a kereső.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A hirdetőket sem kíméli a motor, először hadat üzent a teljes képernyős alkalmazáshirdetéseknek, majd idén folytatódott a csata azzal, hogy a cég már a pop-up hirdetéseket használó weboldalakat is hátrébb sorolja az eredmények között. Pozitív fejlemény, hogy az oldalak 85 százaléka már mobilbarát a nyári adatok szerint, bár az eredmények a Google mellett a weboldalkészítők saját belátásának is köszönhetőek.

Várható volt, hogy a keresőóriás újabb lépéseket tesz majd a mobilos használat támogatására, ebben a desktopok és a mobilos indexelés szétválasztása ésszerű lépés. A mobilindex előtérbe helyezése a másik kárára viszont egyelőre meglepőnek tűnik, de az is igaz, hogy a mobilos keresések rohamtempójú növekedését bemutató statisztika a Google döntése mellett szól. Ennek bejelentésére valószínűleg nem kell sokat várni, és a hivatalos nyilatkozat valószínűleg részletezi majd hogyan tervezi a cég az átállási folyamatot, és válaszol majd a felmerülő kérdések sokaságára, például mi lesz a különbség a két index között, a felsoroltakon kívül hogyan lehet előrébb kerülni a mobilos keresőben, és mi lesz a sorsa a desktopos verziónak.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról