Szerző: Habók Lilla

2016. október 4. 16:30

Marketingben erősít a Salesforce

A Salesforce egy éven belüli negyedik felvásárlási célkeresztjébe a Krux adatmenedzsment platformja került. A cégért és az Intelligent Marketing Hub megoldásáért 700 millió dollárt fizet a felhős vállalat, hogy a marketinges portfóliójába építse, és tovább meneteljen az Oracle-lel folytatott versenyben.

Bejelentette a Salesforce, hogy a Krux adatmenedzsment platform a következő a felvásárolni szándékozott cégek sorában. A megállapodás szerint a felhős vállalat összesen 700 millió dollárt kínál vételárként, ebből 340 milliót készpénzben és a többit részvényekben. Az újabb üzlet a Krux blogja szerint kifejezetten a marketingeseket célozza meg, hogy a Salesforce CRM rendszere és az Intelligent Marketing Hub adatmenedzsment szoftvere együttesen képezze a Marketing Cloud részét.

Ez a felvásárlás már a negyedik az elmúlt egy évben a Salesforce-nál, és Marc Benioff vezérigazgató nyilatkozata alapján nem is az utolsó a Business Insider értesülései szerint. A közel négymilliárdos költekezésből eddig 2,8 milliárd dollárt adott a cég az e-kereskedelmi platformszállító Demandware-ért, 750 milliót a Quip felhőalapú szövegszerkesztőért és még 110 milliót a BeyondCore vállalati analitikai megoldásért. Vételár tekintetében a Krux a középmezőnybe tartozik a többi felvásárlás közt, de stratégiai szempontból fontos lehet egy adatmenedzsment megoldás.

A Krux marketing platformja egyszerre rengeteg felhasználói adatot gyűjt be különböző forrásokból (online és mobil, kampányok, partnerek által nyújtott adatok), majd ezeket feldolgozza az alapján, hogy melyek a célközönségbe tartozóak személyes elvárásai és preferenciái, aztán az adatokat a megfelelő időben eljuttatja a médiacégek, kereskedők, ügynökségek felhasználói felé. Ez a platform a fejlesztők ígérete szerint hasznos lehet például új vevők elérésében vagy a meglévő vásárlók elkötelezettebbé tételében.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Az Intelligent Marketing Hub mellett a Krux más termékekkel is rendelkezik, mint a linkeket gyűjtő-feldolgozó Link Data Cloud és a nagy adatmennyiséget gépi tanulással feldolgozó, majd elemezhető formátumban közzétevő DSaaS vagyis Data-Science-a-Service platform. Ezekről a megoldásokról azonban a közleményekben nem esik szó, úgyhogy a termékek megmaradására nem számíthatunk, de a cég minden bizonnyal hasznát tudja venni az elemzésekben járatos szakembereknek.

Továbbra is jó úton halad a Salesforce, hogy felvegye a versenyt az Oracle-lel a kombinált tenderekben, mivel a cég CRM-lába hagyományosan erős, az új felvásárlásokkal pedig a marketing és e-kereskedelmi kínálatot igyekszik felturbózni. A Demandware és a Krux pedig nem csak a megoldásokkal erősíti a felhős cég portfólióját, hanem a meglévő ügyfélkörével is, akik potenciális vásárlói lehetnek a többi terméknek. Mivel a felvásárlássorozat még nem ért véget, ezért még várni kell, hogy a Salesforce által kigondolt összetett megoldáscsomagra, és hogy ebbe hogyan integrálódnak az új cégek.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról