Szerző: Hlács Ferenc

2016. szeptember 27. 13:15

Már a tévés hirdetéseket és a boltlátogatásokat is követi a Google

Fontos újításokkal érkezett az Advertising Weekre a Google: a vállalat ügyfelei már a tévés reklámkampányok hatékonyságát, sőt a fizikai boltlátogatásokat is mérhetik, utóbbiak az ugyancsak frissen feltuningolt helyalapú reklámokkal ráadásul alaposan megdobhatók.

Egy újabb mérföldkővel messzebbre követné a felhasználókat és a hirdetéseket a Google, a keresőóriás az idei Advertising Weeken több fontos újítást is bejelentett, amelyekkel felturbózza hirdetéselemző szolgáltatásait. A cég az új megoldásokkal egyre inkább eltávolodik a területen előszeretettel használt cookie-któl, helyettük ahol teheti, a Google-fiókjukba bejelentkezett felhasználókra támaszkodik. A módszerrel az egyes profilok nem csak a böngészőn belül, de akár különböző eszközökön, mobilokon és PC-ken keresztül is követhetők (azt többek között a Facebook is előszeretettel használja).

A megoldás, noha értelemszerűen sok, más szolgáltatásokat preferáló ügyfelet kiszór, önmagában is jókora tömeget vesz górcső alá: ahogy a TechCrunch is rámutat, csak a Gmail átlagban egymilliárd bejelentkezett felhasználóval rendelkezik. A Google az iparág egyik legnagyobb éves eseményén három fő újítást jelentett be, amelyekkel a reklámok hatékonysága már a tévéken is mérhető, sőt a felhasználókat a cégek már a fizikai üzletekbe is követhetik.

A YouTube-tól a tévéig

A ráncfelvarrásból elsőként a cég Brand Lift szolgáltatása kapott, amellyel a keresőóriás "a televízió és a digitális tartalmak közötti hasadékot" zárná be. A szolgáltatás, amely eddig a különböző YouTube-kampányok hatását volt hivatott mérni a vizsgált brandek olyan mutatóira, mint a márkatudatosság vagy a vásárlási szándék, most tovább terjeszkedik - egészen a tévék képernyőire.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A Brand Lifttel mostantól a TV-ben futtatott kampányok hatása is mérhetővé válik a Google-, illetve YouTube keresésekre. A szolgáltatás használatának megkezdéséhez a cég szerint az ügyfeleknek nem kell sok erőfeszítést tenniük, ha az mind a televíziós, mind a YouTube-kampányon fut, a Google jelentésében automatikusan beszámol a tévés tartalmak által hozott járulékos keresésekről. A vállalat előzetes tesztjei alapján egyébként videómegosztója oldalletöltésenként csaknem kétszer annyi keresést generál, mint a televíziós anyagok.

Már offline látogatások is a mérőszámok között

A Goole azonban a következőkben nem csak a tévés tartalmakat, de az offline eladásokat is szemmel tartja: a Google Display Network két új funkcióval egészül ki, ezek a helyalapú követésre szolgáló location extensions, illetve a store visits. Előbbi a telefonon böngésző felhasználóknak földrajzi helyük alapján kínál releváns hirdetéseket, például a közelben lévő, az aktuális kereséseik tartalmával egybevágó termékeket kínáló boltokról.

A store visits ugyancsak a felhasználó helyét követi, a mérőszám azt mutatja, ténylegesen ellátogatott-e az ügyfél a felajánlott boltok valamelyikébe - a Google adatbázisában jelenleg világszerte 200 millió üzlet található, a cég ezzel mintegy 99 százalékos pontossággal képes megállapítani, hogy a vásárló valóban az adott boltban tartózkodik-e. A Google Display Network két új képességének előzetes eredményei kifejezetten biztatók, a megoldást az első előtti körben kipróbáló Home Depot például nyolcszoros bolton belüli megtérülésről számolt be.

Végül de nem utolsó sorban Google a DoubleClick Bid Managert is összeköti a Display Networkkel, ezzel végre "bezárva a kört" a felhasználók különböző eszközei között, legyen az okostelefon, PC vagy tablet. A két szolgáltatáshoz bevezetett, cross-device remarketing megoldással a cégek ugyanazt a felhasználót több különböző készüléken, appon vagy weboldalon át is követhetik és eldönthetik, az milyen gyakran találkozzon hirdetésükkel - a reklámokat így lehetőség nyílik azokra az időszakokra bekészíteni, mikor amelyeket az adott célcsoport jellemzően a kijelzők előtt tölt.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról