Szerző: Habók Lilla

2016. szeptember 22. 10:30

Stagnált a bevétel a tárolópiacon

Összbevételben nem mutat változást a tárolópiac a tavalyi évhez képest az IDC negyedéves jelentése szerint, mindkét évben 8,8 milliárd dollárt tett ki a piac. Viszont figyelemre méltó, hogy a flash-alapú tárolók eladásai mennyire nagyot ugrottak, az all-flash esetében több mint kilencven százalékot egyetlen év alatt.

A vállalati tárolórendszerek második negyedéves bevétele nem mutat változást a tavalyi azonos időszakhoz képest, mindkét esetben 8,8 milliárd dolláron állt meg az IDC legutóbbi jelentése szerint. "Lassú kezdés után a vállalati tárolórendszerek piaca stagnáló maradt a második negyedévben. Az all-flash tárolókra való költés tovább növekedett és segített vezetni a piacot." - elemezte a helyzetet Liz Conner, az IDC kutatási igazgatója. A flash-alapú tárolók növekedő népszerűségét az elemző a flash meghajtók árának csökkenésére és a felhasználói esetek számának növekedésére vezette vissza.

A HPE súrolja az EMC tárolós eladásait

A piacot az EMC és a HPE vállvetve uralja, fejenként másfél milliárd körüli bevétellel - a köztük lévő különbség az IDC szerint a statisztikai határon mozog. A kiegyenlítődő erőviszonyokat a HPE 8,8 százalékos bevételnövekedése okozza, miközben az EMC bevétele 5,5 százalékkal csökkent a tárolók területén, ezzel a piacot mindig vezető EMC immár lőtávolba került. A jelentés megjegyzi, hogy nem tartalmazza az egykor HPE-hez tartozó H3C Technologies-t, amelynek átszervezését a cég befejezte Kínában, megvált többségi tulajdonrészétől is.

A harmadik helyet a Dell foglalja el egymilliárd dolláros bevétellel, amelyet 13,8 százalékos növekedéssel ért el - azt majd a következő jelentések fogják szemléltetni, hogy a Dell-EMC egyesülés hogyan változtatja meg a piaci erőviszonyokat. Eközben az IBM bevétele 15,6 százalékos csökkenéssel csaknem 600 millió dollárra esett vissza. Kisebbet esett, és így közvetlen az IBM nyomában jár a NetApp, amely az IDC szerint megosztott negyedik helyen végzett az 595 millió dolláros bevételével.

A legnagyobb esést a direktben az adatközpontoknak értékesített ODM-ek értékesítése produkálta, amely 21,5 százalékkal 794,7 millió dollárra zuhant a negyedévben. Ez az összeg a piaci megoszlás 9 százalékát fedi le, és határozott csökkenés az egy évvel ezelőtti 11,5 százalékos piaci részhez képest. Úgy tűnik tehát, hogy a Google-Facebook-Amazon (és más cégek) adatközponti befektetései lassulnak, ezt pedig a no-name bérgyártók is azonnal megérzik.

Az EMC magabiztosan vezeti a külső diszkes piacot

A külső diszkes tárolók bevételei sem térnek el a tavalyi év azonos periódusához képest, így 5,7 milliárd dolláros összbevételt értek el. Az EMC a piac 28,2 százalékát viszi el, még úgy is, hogy közben 5,5 százalékos csökkenéssel 1,6 milliárdot mutatnak a bevételei ezen a területen.

Megosztott második helyen végzett a HPE és NetApp, amelyek 600 millió dolláros árbevételt értek el. Ez a NetAppnak nagyobb veszteség, bevételei 3,2 százalékkal csökkentek. Ennél is nagyobbat az IBM esett a 14,7 százalékos csökkenéssel, a bevétele 538 millió dollár.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

A Hitachi az ötödik helyen áll, de 14,7 százalékos növekedése és 419 milliós bevétele egészen előre mutató. Hasonló helyet ért el a Dell is, viszont kisebb bevételnövekedéssel, 5,8 százalékkal ért el 395 millió dollárt.

Nagyot szól az all-flash

A piaci meghatározó mozgatórugója a flash-alapú tárolók eladásának ugrásszerű növekedése. Ezek közül az all-flash tárolók (AFA) majdnem 1,1 milliárd dolláros bevételt hoztak a piacra, ami 94,5 százalékos növekedést jelent. A hibrid flash tárolók (HFA) pedig folytatták a megkezdett piaci növekedésüket, és 26 százalékkal 2,3 milliárd dolláros bevételt adtak a piacnak. Növekedési potenciál még bőven van, a két kategória együtt még mindig csak 3,4 milliárd dollárt tesz ki a teljes piac 8,8 milliárdjához képest.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról