Szerző: Hlács Ferenc

2016. szeptember 12. 15:44

Megveszi a Samsung nyomtatós üzletágát a HP

Több mint egymilliárd dollárért szabadítja meg a Samsungot nyomtatós divíziójától a HP. A cég elsősorban a fénymásolók piacát rajzolná át a várhatóan egy év múlva záruló akvizícióval.

Felvásárolja a Samsung teljes nyomtatókkal foglalkozó divízióját a HP. A vállalat a Samsung Printer Business Unit mintegy 1,05 milliárd dolláros akvizíciójával a jó ideje stagnáló fénymásoló-iparágat tervezi megreformálni, amelyről, ahogy a cég közleményében fogalmaz, évtizedek óta hiányzik az innováció. Ez a HP történetének eddigi legnagyobb, a nyomtatók szegmensét célzó felvásárlása, amellyel nem csak a koreai gyártó készülékportfóliója, de több mint 6500 szabadalom, illetve a bekebelezett divízió közel 1300, kutatás-fejlesztés területén dolgozó kutatója és mérnöke is a vállalathoz kerül. Ők a lézernyomtatás mellett a különböző képalkotási technológiák terén is jelentős kompetenciákat hoznak a HP kötelékébe.

A HP célja tehát új szerzeményével a fénymásolópiac felfrissítése. A cég szerint a mintegy 55 milliárd dollárra értékelt szegmensben ugyanis bőven akad hely a fejlesztéseknek. A cég szerint a globálisan használt fénymásolók zöme elavult, azok használata bonyolult, ráadásul rengeteg, idővel cserére szoruló alkatrészt tartalmaznak, gyakori karbantartásra szorulnak. A vállalat a területet az újonnan szerzett Samsung multifunkciós nyomtatókkal (MFP - multi-function printer) rajzolná át. Az akvizíció lezárultával a HP zászlaja alá vonuló A3 MFP portfólió a klasszikus fénymásolók több rákfenéjét is orvosolja, többek között egyszerűen használható és készülékei összesen hét cserélhető komponenst tartalmaznak.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

A vállalat a tervek szerint a fenti Samsung gépeket saját PageWide technológiájával ötvözve a későbbiekben "áttörést hozó" készülékpalettával jelentkezik majd. Erre persze egy darabig még várni kell, az akvizíció teljes lezárásához ugyanis a vállalatoknak a különböző szabályozói engedélyek beszerzésével együtt még nagyjából egy évre lesz szükségük. Ezután ugyanakkor a HP nem csak a Samsung szorosan vett nyomtatós technológáiból profitálhat, de az üzletághoz kapcsolódó más szolgáltatásaiból, illetve cloudos és mobilos felhasználás terén szerzett tapasztalataiból is. A cég bekebelezésével a HP továbbá lézernyomtatókhoz kapcsolódó globális ügyfélszolgálatának erősítésére is számít.

A koreai gyártó Printer Business Unit részlege egyébként a fentebb említett, kutatás-fejlesztésben dolgozó 1300 fő mellett további közel 4700 embert foglalkoztat, továbbá világszerte 50 sales irodával rendelkezik. Az üzletág tavaly 1,8 milliárd dollárhoz közelítő bevételt könyvelt el. A Fortune értesülései szerint egyébként a Samsung egy ideje már játszott a nyomtatós divízió eladásának gondolatával, miután a gyorsan zsugorodó piacon egyre nehezebben tudta tartani a tempót az olyan riválisokkal mint az Epson, a Canon vagy épp a HP, illetve az üzletág értékesítésével az okostelefonokra, tévékre és a chipgyártásra is nagyobb figyelmet tud fordítani.

A HP közben igyekszik a lehető legtöbbet kihozni a nyomtatópiacból, amelyet 36 százalékos részesedésével vezet. Akárcsak a HPE-HP kettéválás előtt, a cégnek továbbra is ez a terület hozza az üzemi eredmény legnagyobb részét - noha az ezzel kapcsolatos trendek egyre aggasztóbbak, a fogyóanyagok eladásai a cég legutóbbi negyedéves jelentése szerint 13 százalékot estek, a hardvereladások pedig 10 százalékkal zsugorodtak. Az egyre vékonyodó piacon lassan csak a legnagyobb szereplőknek lesz létjogosultsága, ezt pedig a HP és a Samsung is tudja - előbbi ennek megfelelően továbbra is mindent megtesz, hogy növelje részesedését a területen, utóbbi pedig még épp időben hagyta el a hajót.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról