Szerző: Habók Lilla

2016. augusztus 30. 09:30

Adatkezelési vizsgálat indul a WhatsApp ellen

Bejelentette a brit adatvédelmi biztos, hogy megvizsgálja a WhatsApp múlt héten frissített felhasználási feltételeit és az adatkezelési szabályzatát, mely szerint a cég felhasználói adatokat ad át a Facebooknak. A szöveg nem fogalmaz teljesen érthetően, hogy az adatok átadását megakadályozhatják-e a felhasználók.

Már el is kezdte vizsgálni a brit adatvédelmi hivatal, az Information Commissioner's Office (röviden: ICO) a WhatsApp újításainak helyességét a személyes adatok kezelésére vonatkozóan. Még egy hét sem telt el mióta a csevegőapp bejelentette, hogy változtat a felhasználási feltételeken és az adatkezelési szabályzatán, méghozzá úgy, hogy átadja a felhasználók telefonszámait és más adatait a Facebooknak - ezzel ellentmondva a 2014-ben hangoztatott adatvédelmi álláspontjának.

A problémát az jelenti, hogy az új szabályzat nem fogalmazza meg eléggé világosan, hogy a WhatsApp felhasználók személyes adatait a Facebook pontosan milyen célra használná fel - ahogy előző cikkünkben is említettük. Mikor a felhasználó bejelöli, hogy nem szeretné a WhatsApp adatait megosztani a Facebookal, az csak a saját közösségi oldal profiljára vonatkozik, de attól még a nagy kék testvér megkaphatja az adatokat a szövegezés szerint.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Az Egyesült Királyság adatvédelmi biztosa, Elizabeth Denham alig egy hónapja tölti be a pozíciót, de rögtön nekiment a Facebooknak a történtek után -, bár a helyzet nem új számára, mivel a Kanadai Adatvédelmi Hivatal helyetteseként évekkel ezelőtt már indított vizsgálatot a Facebook adatkezelési szabályzatával kapcsolatban. Mostani nyilatkozatában így fogalmazott: "A WhatsApp és a Facebook változtatásai sok embert érintenek. Néhányan talán úgy gondolják, hogy egy jobb szolgáltatást fognak kapni, míg mások az ellenőrzés hiányától tartanak. A mi feladatunk visszahúzni a függönyt ilyen helyzetekben, biztosítani a vállalatok transzparenciáját a nyilvánossággal szemben, hogy tudni lehessen hogyan osztják meg a személyes adatokat (...) A szervezeteknek nem kell előzetes jóváhagyást kérniük az ICO-tól a változtatásokhoz, de az adatvédelmi törvény keretein belül kell maradniuk."

A WhatsApp szóivője mindössze ennyit reagált az ICO érdeklődésére az új adatkezelési szabályzatuk iránt: "Szívesen megválaszolunk bármely kérdést, amely a szabályozókban és más érintettekben felmerül az újításokkal kapcsolatban". A TechCrunch által megkérdezett adatbiztonsági és adatvédelmi szakértő szerint a szabályozók nem fognak megállni a szövegezés új részeinek vizsgálatánál, hanem a 2014-es felvásárlásig vissza fognak nézni az adatkezelésre, és ha problémát találnak akármelyik kontinensről érkező adatokkal kapcsolatban, abból komoly probléma lehet mindkét cég számára.

Akármi is lesz a vizsgálat eredménye, a magát adatvédelmi bajnoknak kikiáltó WhatsApp könnyen veszíthet a hírnevéből, ha a felhasználók úgy érzik, hogy elárulták őket. A bizalomvesztés pedig más szolgáltatókhoz való átpártolással jár, ami egy profitérdekelt vállalatnál még fájóbb pont, mint a jogi herce-hurca.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról