:

Szerző: Gálffy Csaba

2016. június 9. 18:27

Mobilhirdetés: elérés már van

Új kutatásban vizsgálta a mobilhirdetésekkel kapcsolatos nézői attitűdöket az eNet és a Madhouse. Milyen az ideális reklám mobilon, mekkora eléréssel lehet számolni?

Azt már tudjuk, hogy a legnagyobb tech cégek, mint a Facebook már a bevétel túlnyomó többségét mobilos hirdetésekkel generálják. Az eNet és a Madhouse közös kutatása most azt nézte meg, hogy milyen attitűdökkel lehet számolni, mit értékel a közönség? Az online kutatás a VeVa online kutatási közösségen készült, 18 év feletti internetezők bevonásával.

Elérése már van

A felmérés szerint a teljes lakosságra vetítve mintegy 3,7 millió fő használ internetet a mobilján, közülük pedig 2,9 millió fő (79%) szokott rendszeresen mobilreklámokkal találkozni. "A mobilhirdetéseket többé tehát nem kell magyarázni, rengetegen észlelik őket, és tudják, mire valók azok" - vonja le a tanulmány a következtetést.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét!

A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét! A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

A hirdetésblokkolás korában érdekes kérdés, hogy a válaszadók a kutatás szerint tisztában vannak vele, hogy a médiumoknak/tartalomszolgáltatóknak ez jelenti a fő bevételi forrást, ezért elfogadják a hirdetéseket az oldalak és alkalmazások ingyenességéért cserébe. A hirdetések egyébként viszonylag sikeresek, "58 százalékkal már előfordult, hogy megtetszett egy termék, amelynek hirdetését a mobilján látta".

Legyen informatív

A kutatás kitért arra is, hogy a közönség hogyan képzeli el az ideális mobilhirdetést, mi számít a nézőnek? A legtöbben (62%) azt szeretnék, ha informatív lenne ("értékes információt közvetítsen"), és picivel kevesebben várják el (57%), hogy érdekes, kreatív, vicces legyen. A legkevésbé az szempont, hogy illeszkedjen az oldal tartalmába/szerkezetébe/designjába, ezt csak 39 százalék tartja fontosnak.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 25. 04:11

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.