Szerző: Koi Tamás

2016. június 8. 14:33

A Telenor is elindítja saját márkás mobilmenedzsment-szolgáltatását

Már a Telenor Magyarország kínálatában is elérhető saját márkanéven értékesített mobileszköz-menedzsment szolgáltatás, mellyel a kis- közép- és nagyvállalatok flottái menedzselhetők, elsősorban az adatbiztonság erősítését szem előtt tartva.

Saját márkás mobilmenedzsment-szolgáltatással (Mobile Device Management, azaz MDM) jelentkezett a Telenor Magyarország is. A szolgáltató márkázott megoldásának lényege a piacon lévő többi rendszerhez hasonlóan a dolgozóknál lévő mobileszközök adatbiztonságának erősítése, így a céges adatlopások és egyéb, a mobiltelefonokhoz kötődő biztonsági incidensek megakadályozása, de legalábbis nehezítése.

A szolgáltatással ennek megfelelően alapvető biztonsági funkciók (jelszóbeállítások, jelszóházirendek leküldése a dolgozók telefonjára, távoli adattörlés stb.), valamint haladóbb biztonsági beállítások (pl alkalmazásmenedzsment, privát és vállalati szféra szétválasztása, egyes készülékfunkciók egyedi paraméterezése vagy tiltása stb.) egyaránt elérhetők. A megoldás távoli szerveren, felhőalapon működik, a rendszergazdák pedig webes felületen tudják paraméterezni a dolgozói flottát.

A Telenor MDM szolgáltatás nem belső fejlesztése az operátornak, a white label megoldást a Seven Principles (7P) nevű német cég nyújtja, mely a relatíve kisebb szereplők közé tartozik az egyre népesebb MDM-piacon. A menedzsmentszoftverrel a vállalati flottákban jelenleg használatos készülékek túlnyomó többsége kezelhető, így iOS-t (4-es vagy újabb verziót), Androidot (2.3 vagy újabb) és Windows Phone-t (8, vagy újabb) vagy Windows 10 Mobile-t futtató okostelefonok és tabletek is bevonhatók az ellenőrzött vállalati flottába.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

A Telenor saját márkás szolgáltatásához hasonló megoldást régóta kínálnak a versenytársak, igaz, nem feltétlenül ugyanezzel a funkciólistával. A Magyar Telekomhoz tartozó T-Systems is rendelkezik saját MDM-megoldással (a cég kínálatában emellett a vezető MDM-gyártók szinte összes terméke megtalálható), valamint a Vodafone-nak is van saját márkás mobilmenedzsmentje.

A cégek által kínált felhőalapú megoldások közös jellemzője, hogy a vállalat, pontosabban a vállalati mobilflotta méretétől függően rugalmasan skálázódnak, így akár KKV-k, akár nagyvállalatok is integrálhatják a vállalati infrastruktúrába. A multinacionális nagyvállalatok és a kormányzati intézmények ugyanakkor többnyire helyben telepített (on-premise) MDM-rendszereket igényelnek, melyek kapacitásukat és a védelmi szintet tekintve egyaránt jobban megfelelhetnek ezen szervezetek elvárásainak.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról