Szerző: Gálffy Csaba

2016. június 3. 10:43

Akadozott az Outlook.com spamszűrője

Néha megdöbbentő látni, hogy mekkora levélszemét-halom zúdulna a felhasználókra az agresszív szűrési megoldások nélkül.

Komoly zavar támadt az Outlook.com levélszemét-szűrőjében, a Microsoft közlése szerint május 31-én (magyar idő szerint) este nyolc és június 1-én délután 12:52 között "túlzott mennyiségű levélszemét" jutott be a bejövő levelek közé. A problémát a vállalat két lépcsőben elhárította, a szolgáltatás színvonala a megadott időpontra teljesen helyreállt.

A Microsoft egyelőre nem közölte a post mortem elemzést, de a szolgáltatás állapotát jelző weboldalon kiadott tömör bejegyzések alapján az elhárítás folyamata nagyjából rekonstruálható. Az azóta már törölt bejegyzések szerint az Outlook.com üzemeltetői előbb egy ideiglenes szűrőt iktattak be, amely megakadályozta, hogy a levélszemét eljusson a felhasználók fiókjáig, majd második, végleges megoldásként egy olyan szűrő élesedett, amely a levélszemetet a felhős infrastruktúra szintjén pattintja vissza.

Ez utóbbi minden bizonnyal a feketelistás küldőktől származó forgalmat szűri, a problémás IP-címről, és problémás doménről érkező leveleket a nagy szolgáltatók már ilyen alacsony szinten takarítják. Az ilyen forgalom még a spam mappáig sem jut el, a beérkező levelet a tűzfal vagy egyéb hasonló, alacsony szintű szűrő dobja vissza.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Hogy pontosan mi lehetett a probléma, az tehát egyelőre nem világos, az viszont a twitteres visszajelzésekből kiolvasható, hogy a felhasználók oldalán hogyan jelentkezett a hiba. A beszámolók szerint százas nagyságrendben érkezett levélszemét a fiókokba a fél napos zavar alatt, ami már elegendő ahhoz, hogy a produktív munkát kis időre megakassza, amíg a felhasználó kézzel takarítja el a szemetet.

A kis kimaradás jól mutatja, hogy a nagyon erős szűrés nélkül ma a spam gyakorlatilag pillanatok alatt használhatatlanná tenné az emailezést - nem véletlen, hogy a mennyiséggel szembesülve volt felhasználó, aki egyenesen köszönetet mondott a Microsoftnak, hogy ezt a szemetet általában szűri.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról