Szerző: Asztalos Olivér

2016. május 24. 15:26

Rajtaütöttek a Google párizsi irodáján

Bekeményítettek a francia hatóságok, hajnalban razzia indult a Google párizsi irodájában. A cél 1,6 milliárd euró adó behajtása.

Nagyjából 100 nyomozóval indított razziát a Google párizsi irodájában a francia rendőrség, adta hírül a Reuters. A házkutatás és a bizonyítékok keresése körülbelül hajnal 5 óra óta tart.

A Francia hatóság még februárban közölte, hogy nagyjából 1,6 milliárd eurót szeretne behajtani a keresőóriáson, akit már több európai országban is adóelkerüléssel vádolnak, a Google agresszív adóoptimalizálása régóta téma az EU-ban. Az Egyesült Királyságban már sikerült adózásra bírni a Google-t (és a Facebookot is), a francia adóhatóság most valószínűleg ezen felbuzdulva keményíthetett be.

Jöhet a malware-cunami az iPhone-okra?

Nyílik az iOS, de tényleg annyira veszélyes ez? Annyira azért nem kell félni, elég sok kontroll van még az Apple-nél.

Jöhet a malware-cunami az iPhone-okra? Nyílik az iOS, de tényleg annyira veszélyes ez? Annyira azért nem kell félni, elég sok kontroll van még az Apple-nél.

A brit kormány még januárban jelentette be, hogy visszamenőlegesen mintegy 130 millió angol font társasági adót fizet a Google az Egyesült Királyságban. Az összeg a 2005 és 2015 között felhalmozott adóhátralékot fedezte a közlemény szerint, melynél ugyanakkor fontosabb, hogy a Google a jövőben már új adózási gyakorlatot követ, azaz lényegesen többet fizet be a szigetország kincstárába.

Az amerikai cégek európai adózási gyakorlatával már többször foglalkoztunk a HWSW hasábjain. A probléma nagyon egyszerűen összefoglalható: rengeteg nagyvállalat úgy mozgatja a profitot az EU-s végei és az adóparadicsomokban bejegyzett leányvállalatai között, hogy minimalizálja a befizetett társasági adót. A cégek rendszeresen kiskapuk tömegét használják fel ehhez az adóoptimalizáláshoz, a gyakorlat lényege, hogy a leányvállalatok egymás közötti elszámolásait manipulálva a helyben bejegyzett cégek szinte teljes profitját költségként számolják el.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról