Szerző: Asztalos Olivér

2016. május 5. 09:30

Jöhetnek a Google és a Fiat Chrysler önvezető autói

Közös fejlesztésbe kezd a Google és a Fiat Chrysler, a két vállalat együtt próbálja piacra dobni az első önvezető autót.

Összesen száz darab Chryslerbe építheti be önvezető rendszerét a Google a Fiat Chryslerrel kötött megállapodás értelmében. A Google a Pacifica utcai autók 2017-es modelljébe integrálhatja technológiáját, ami a vállalat első olyan kísérlete lesz, mely során egy teljesen sztenderd utcai járműben próbálhatja ki önvezető rendszerét. Amennyiben a fejlesztések sikerrel zárulnak, úgy hamarosan bárki számára elérhető lesz a Google önvezető fejlesztése, optimális esetben már akár a jövőre érkező, 2018-as Chrysler modellekben.

A Google és a Fiat Chryslerrel mérnökei a munkát egy fedél alatt, egy Délkelet-Michiganban kialakított létesítményben végzik majd. Az autógyártó szakembereinek feladata a járművek módosítása lesz, mely során kialakítják a központi egység, illetve az ahhoz kapcsolódó kamerák és szenzorok elhelyezési és rögzítési pontjait, melyek beépítése már a Google mérnökeinek feladata lesz, a szoftveres beállításokkal egyetemben.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A szükséges fejlesztések és átalakítások után a Google végzi a járművek tesztelését. Ebben már jókora tapasztalata van a vállalatnak, hisz a Google nagyjából hat éve dogozik a sofőr nélküli járművek kifejlesztését célzó projektjén, mely idő alatt összesen több mint 3,2 millió kilométert tettek meg a különféle átalakított járművek. A projekt legutóbb épp egy ütközéssel hívta fel magára a figyelmet, a szenzorokkal felvértezett, sofőr nélküli jármű egy busszal karambolozott.

Eddig jellemzően Toyota és Lexus modellekkel kísérletezett a Google, a váltásnak pedig állítólag az az oka, hogy a Toyota vezetősége nem favorizálja a teljesen önvezető megoldásokat, a japánok egyelőre csupán kiegészítő funkciókban gondolkoznak. A másik félnek, azaz a Fiat Chryslernek is nagy jelentőséggel bír a kezdeményezés, az Audi, Cadillac, Ford, Mercedes-Benz konkurens négyessel ellentétben az olasz-amerikai konszern nem rendelkezik önvezető technológiával.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról