:

Szerző: Hlács Ferenc

2016. május 2. 15:53

Figyelmeztet a hirdetésekre a Play Store

Kötelező feltüntetniük a fejlesztőknek, hogy vannak-e reklámok a Play Store-ba feltöltött alkalmazásaikban. A "hirdetéseket tartalmaz" feliratok az elmúlt napokban kezdtek élesedni az appok címei alatt egyes régiókban, hamarosan pedig világszerte megjelennek majd.

Nem érik többé meglepetésként az alkalmazásokban felugró reklámok az androidos felhasználókat: a Google kötelezővé tette a platform fejlesztői számára, hogy alkalmazásboltjában feltüntessék, hogy szoftverükben a letöltők számíthatnak-e hirdetésekre. A jövőben a Play Store felületén, az appok címe alatt nem sokkal jelenik majd meg a reklámokkal kapcsolatos figyelmeztetés, ahol az esetleges alkalmazáson belüli vásárlásokat jelző felirat is található.

A lépés elsősorban az ingyenes alkalmazások fejlesztőit érinti, akik jellemzően hirdetéseken keresztül igyekeznek monetizálni szoftvereiket. Ők már nem apellálhatnak arra, hogy a felhasználók vállalják a "zsákbamacskát" és letöltik az appot. A Google egyébként már néhány hónappal ezelőtt kötelezővé tette a fejlesztők számára, hogy mikor alkalmazásaikat a Play Store-ba feltöltik, tegyék egyértelművé, hogy az tartalmaz-e hirdetéseket, a funkció azonban csak a napokban kezdett élesedni a felhasználói oldalon is.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét!

A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét! A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Elképzelhető, hogy a lépés egyes appkészítők részéről nemtetszést vált ki, ugyanakkor ha a fejlesztő nem jelzi, hogy szoftverében reklámok is helyet kaptak, akár az app törlését is eredményezheti az online boltból. A felhasználók mindenesetre valószínűleg egyöntetűen pozitívan fogadják az új megkötést, hiszen a Play Store-ban megjelenő "hirdetéseket tartalmaz" feliratnak hála már a letöltés előtt világos, hogy az adott appban kell-e számítani a sokszor zavaró reklámokra.

Az új szabályozással a Google átláthatóbbá akarja tenni alkalmazásboltját, főleg miután sokan nem csak a bosszantó felugró hirdetéseket kifogásolják, de a felhasználók online viselkedésének vagy akár földrajzi pozíciójának követését is, a reklámok által. Persze azzal, hogy mostantól lehetőség lesz elkerülni a hirdetéseket tartalmazó appokat, még nem iktatható ki teljesen a felhasználókövetés lehetősége, arra a fejlesztőknek más módjuk is akad - ezek zöme ugyanakkor kisilabizálható az appok által igényelt engedélyekből. A transzparensebb Play Store tehát mindenképp pozitív változást jelent, aki inkább kerülné a hirdetéseket, azt már "próbaletöltés" nélkül is megteheti.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 25. 14:03

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.