Szerző: Hlács Ferenc

2016. március 3. 13:00

Közelségalapú fizetési megoldást indít a Google

Az egyelőre tesztüzemben lévő Hands Free mobilfizetési alkalmazással még a telefont sem kell elővenni a fizetéshez. Ez lehet a Google eddigi legkényelmesebb fizetési megoldása - itthon azonban már két éve van hasonló.

A végletekig leegyszerűsítené a mobilos fizetést a Google: a vállalat kísérleti jelleggel indított, Hands Free appjával nem csak a pénztárcát, de a mobiltelefont sem kell a zsebből kivenni fizetéskor. Az alkalmazás Wi-Fi, Bluetooth, GPS és egyéb szolgáltatások segítségével beazonosítja, hogy a felhasználó épp melyik üzletben tartózkodik, a kasszánál pedig már elég szóban jelezni, ha a vásárló Google-lel szeretne fizetni. Az eladó ezután elkéri a vásárló nevének kezdőbetűit, majd saját készülékén a felhasználót annak regisztrációkor feltöltött fényképe segítségével beazonosítja, és levonja a fizetendő összeget az ügyfél számlájáról.

Egyes üzletekben a keresőóriás még egy lépéssel tovább megy és az azonosítást az eladó helyett egy kamerára, illetve arcfelismerő szoftverre bízza, így még a monogram bemondására sincs szükség. Az Androidon és iOS-en is elérhető szolgáltatás rajtját bejelentő blogposztjában a Google sietett megjegyezni, a boltokban elhelyezett kamerákkal készült képeket a rendszer azonnal törli, nem tárolja. Fontos kiemelni továbbá, hogy az app teljesen független a keresőóriás tavaly ősszel útnak indított mobilfizetési szolgáltatásától, az Android Pay-től (utóbbi egyébként épp a napokban élesedik Európában is, noha egyelőre csak Nagy-Britanniában). A Hands Free-ben a felhasználóknak külön kell regisztrálniuk bankkártyáikat, vagy a Google Wallet rendszerébe már korábban bevitt kártyákat (például Google Play vásárláshoz) kell kiválasztaniuk.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A megoldás a itthon egyébként ismerősen hangozhat: nagyon hasonló rendszert vezetett be 2014-ben a Barion is. Az e-pénzre építő magyar fizetési megoldás az elfogadóhelyeken egy Bluetooth beacont helyez el, ennek jeléből állapítja meg az appot futtató telefon a boltot és a konkrét kasszát. Az eladó saját terminálján látja a közelben lévő vendégek fényképes profiljait, a fizetési folyamat pedig a Google új kezdeményezéséhez hasonlóan zajlik, noha beállítható, hogy a kiszámlázott összeget a telefonon még külön jóváhagyhassa a vásárló.

Vendéglátóhelyek esetében a megoldás különösen kényelmes, a Barion felhasználóknak még asztalukat sem kell feltétlenül elhagyniuk a fizetéshez, rendelt ételek-italok listája az alkalmazásban megjelenik és az okostelefonról egy bökéssel ki is fizethető, akár a borravalóval együtt. Ebben az esetben persze még mindig elő kell venni a telefont, a megbízhatónak ítélt helyeken azonban ez is teljesen megspórolható, ezeknél az app a beaconhöz csatlakozva akár teljesen automatikusan is kifizeti az egyes tételeket.

Akinek tehát elnyerte a tetszését a Google megoldása, itthon már van lehetősége hasonló alternatívát kipróbálni, igaz a kamerás-arcfelismerős bravúr nélkül. A Hands Free ugyanis egyelőre csak San Francisco közelében, South Bay egyes kiválasztott üzleteiben vehető igénybe, a keresőóriás az itt szerzett tapasztalatok alapján csiszolja majd tovább a rendszert - annak terjeszkedése kapcsán azonban a cég egyelőre hallgat.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról