Szerző: Hlács Ferenc

2016. február 4. 17:00

A telefonos játékok hozhatnak fellendülést a Nintendónál

A 3DS és a Wii U eladásai is visszaestek, az Amiibo figurák viszont jól teljesítettek. A Nintendónak az okostelefonos játékok hozhatják meg a fellendülést.

Apadó bevétellel és jelentősen visszaesett profittal zárta legutóbbi üzleti negyedévét a Nintendo. A vállalat napokban közzétett jelentésében az időszakban 1,8 milliárd amerikai dollárnak megfelelő japán jenes bevételt közölt, ami 18,4 százalékos visszaesést jelent az előző év hasonló időszakához képest. A nettó eredmény tekintetében a zuhanás sokkal látványosabb, ott a 247,6 millió dolláros összeg több mint 35,6 százalékkal múlja alul az egy évvel korábbi profitot.

A 3DS és a Wii U iránt is csökken a kereslet

A hanyatlást a cég a hardver- és szoftvereladások jelentős visszaesésével magyarázta, főként a japán piacon. A 2014-ben megjelent új 3DS modell és öt sikercím által diktált tempót 2015-ben nem sikerült tartani, a 3DS kézikonzol eladásai mintegy 28 százalékkal gyengültek. Sikeresek voltak viszont a lányokat is intenzíven célzó címek - ezt a vállalat kiemelten fontos területnek tartja a növekedés megőrzéséhez a hazai piacon.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A hardvereladások az USA-ban és Európában nem estek vissza ilyen látványosan, sőt a cég év közben valamivel még jobban is teljesített, mint egy évvel korábban. A szoftverek értékesítése év végére mindkét piacon veszített lendületéből és érezhetően a 2014-es alatt teljesített. Európában nagyot mentek ugyanakkor a kedvezményes áron kiadott örökzöld 3DS játékok, nagy részük akár a 2014-es eladott darabszám többszörösét produkálta, a Mario Party: Island Tour például a korábbi, 60-70 ezer közötti példányszámot 120 ezer közelébe tornázta fel a 2015-ös naptári év utolsó negyedében. Miután azonban jelentősen csökkentett árú termékekről van szó, ez nem hozott egyenes arányú bevételnövekedést.

A cég legújabb generációs, nappaliba szánt konzolja is alulmúlta az egy évvel korábbi eladásokat 2015 végére, noha itt valamivel enyhébb, 2,1 százalékos volt a gyengülés globálisan. A szoftverek viszont kelendőbbek voltak mint 2014-ben, a szekeret főként két kulcscím, a Splatoon és a Super Mario Maker hajtotta, előbbi világszerte 4,06 millió, utóbbi pedig 3,34 millió eladott példánnyal. A két játék sikere Európában és az USA-ban is tükröződött, a szoftvereladások ezekben a régiókban is túllépték az egy évvel korábbi értékeket. Hardveroldalon ugyanakkor a játékokkal együtt csomagolt konzolok sem tudták a 2014-es fölé vinni a vásárlókedvet sem az Egyesült Államokban, sem pedig az öreg kontinensen.

A 2014-ben piacra dobott Amiibo figurák eladásai jókorát ugrottak, éves összehasonlításban 73,6 százalékkal több, 9,9 millió darab talált gazdára a játékokból, ennyit eddig még egyetlen negyedévben sem értékesített belőlük a vállalat. Hasonló a helyzet az Amiibo kártyáknál is, azokból 12,9 millió szállított le. A szép teljesítményben persze a játékfigurák és kártyák szoftverekéhez viszonyítva alacsony ára is közrejátszik, ennek megfelelően azok a vállalat szerint az aktuális szezontól függetlenül népszerű termékek. A vállalat jelenleg 80 féle Amiibo figurát kínál, amelyek számát a jövőben természetesen tovább bővíti majd.

Az okostelefonok jelenthetnek kapaszkodót

A következő néhány hónap sorsfordító lehet a Nintendo történetében. Márciusban indul ugyanis a vállalat első okostelefonos játéka, a Miitomo. A vállalat, hogy kézikonzoljai monopóliumát megőrizze, sokáig elzárkózott a telefonos játékok elől, az utóbbi évek hanyatló teljesítménye után azonban tavaly végül megadta magát és márciusban bejelentette belépését a területre.

A valahol a játék és közösségi kommunikációs app között elhelyezkedő Miitomo fontos új korszakot nyit a cég történetében, még ha meglehetősen óvatos rajtnak tűnik is, figyelembe véve, hogy a Nintendo számos rendkívül népszerű karaktert is átvihetett volna a mobilok kijelzőjére. A cég szerint erre sem kell sokat várni, hamarosan ugyanis egy "mindenki számára jól ismert" szellemi tulajdon is megjelenik majd a mobil platformokon.

Készülőben lévő, rejtélyes NX konzoljáról a vállalat továbbra sem árult el semmit, annyi tudható, hogy valami "egészen újra" számíthatnak a játékosok.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról