Szerző: Voith Hunor

2016. január 29. 10:23

Kettéválhat a Xerox

A HP után befektetői nyomásra újabb nagy szétválás következhet az IT szektorban, most a Xerox hasadhat ketté.

Két önálló cégre fog szétválni a Xerox – értesült belsős, az ügyhöz közel álló forrásokból a The Wall Street Journal (WSJ). A lap információ szerint a vállalati nyomtató-, dokumentummenedzsment- és üzletiszolgáltatás-piac egyik legfontosabb szereplője hivatalosan ma, legfrissebb pénzügyi jelentésének ismertetésekor fogja hivatalosan is bejelenteni a döntést.

Ez egyben azt is jelenti, hogy a cég vezetése változtatott korábbi álláspontján, mely szerint szolgáltatási üzletága (például tranzakciófeldolgozás, számlakezelés, ügyfélközpontok működtetése) és nyomtatási divíziója (nyomtatóértékesítés, menedzselt nyomtatási szolgáltatások, dokumentumkezelés) hatékonyan képes kiegészíteni egymást. A szétválás valószínűleg a híres-hírhedt aktivista befektető, Carl Icahn nyomására fog megtörténni, aki befektetési alapján keresztül 8,1 százaléknyi Xerox részvényt birtokol. A WSJ úgy tudja, hogy Icahn alapja 3 főt delegálhat majd a szolgáltatási üzletágat megöröklő cégbe.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A Xerox 2009-ben vásárolta fel 6,4 milliárd dollárért az Affiliated Computer Servicest – abban az időszakban, amikor az IBM példáját követve a HP és a Dell is a szolgáltatásokban vélte megtalálni új identitását és jövőképét. Az irány azonban egyik vállalatnál sem váltotta be maradéktalanul a reményeket, mert a költségek (elsősorban a magasan képzett munkaerőé) magas szinten ragadtak, a bevételek viszont az utóbbi 2-3 évben meredeken esni kezdtek az olcsóbb, specializált indiai és ázsiai konkurensek által támasztott kemény verseny miatt. A felhős platformszolgáltatások sem tesznek jót az üzletnek, az egyre több kulcsrakész és a felhős szolgáltatók által integrált, karbantartott és fejlesztett PaaS-megoldás is a kiszámlázható mérnökórák mennyiségébe harap.

A Hewlett Packard Enterprise (a korábbi HP nagyvállalati üzletágait megöröklő cég) ezért több tízezerrel csökkenti a vállalati szolgáltatásokkal foglalkozók létszámát, valamint 40-ről 60 százalékra kívánja emelni az alacsony bérköltségű régiók arányát az alkalmazotti mixben. A Dell a jelek szerint inkább teljes egészében megszabadulna a Perot Systemstől – látszólag azért, hogy finanszírozni tudja az EMC felvásárlását, de úgy tudjuk, az első évek után a 2013-ban tőzsdéről kivonuló vállalat is belefutott a HP és Xerox által tapasztalt nehézségekbe, és költségcsökkentés helyett inkább pontot tenne a szolgáltatásos kiruccanás végére. A fenti akvizíciókkal a HP, a Dell és a Xerox hatalmas humánerőforrás-terhet is a nyakába vett: a HP 170 ezer(!), a Xerox 74 ezer, a Dell 23 ezer integrálásának kihívásaival szembesült.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról