Szerző: Gálffy Csaba

2016. január 6. 14:46

Twitter: új hirdetési felület és korlátlan tweetek

A Twitter indulásakor műszaki szükségből korlátozta az üzenetek hosszát 140 karakterre, ez azóta a médium védjegyévé vált. Azonban a korlátozás mögött új szolgáltatások tudtak kinőni, ami elvitte a forgalom egy részét. Erre reagálna egy új fejlesztéssel a cég.

Új hirdetési megoldást vezet be a Twitter, a "beszélgetős" hirdetési egység most rajtol a közösségi szolgáltatásban. Az új interaktív felület lehetővé teszi, hogy a hirdetési felületről a felhasználó saját tweetet írhasson, egy előre megszabott üzenet testre szabásával. A Twitter várakozásai szerint ez a hirdetési megoldás hatékonyabb lesz a simán retweetelhető hirdetéseknél abban, hogy megszólítsa és interakcióra bírja a felhasználókat - ami a márkák igazi Szent Grálja.

A "conversational ad" egyébként a nemrég bevezetett szavazások és a sima "promoted tweet" keresztezéséből született. A felületen két vagy több lehetőségből választhat a felhasználó, és a válasznak megfelelően felugrik az előre szövegezett, de testre szabható üzenet, a hirdető hashtagjeivel és képpel körítve, amit a felhasználó a saját nevében posztolhat. Hogy ez a hirdetési mód mennyire lesz sikeres, a közeljövőben kiderül, érdekes kérdésekkel és nem túlbrandelt üzenetekkel akár hatékony formának is bizonyulhat.

A félreértett tízezer

A Twitter a héten azt is bejelentette, hogy hamarosan hosszabb formátumú üzeneteket is posztolhatunk - jelenleg 140 karakter a limit, ami mára a szolgáltatás védjegyévé vált. Ennyibe csak nagyon tömör, a lényegre fókuszáló üzenetek férnek bele, még a "beszólásokat" is frappáns rövidségűre kell szabni. A Twitter aktívan használóinak a korlát inkább kreativitásra ösztönző, mint kényelmetlen - ezért is ragaszkodik hozzá a többség az eddigi visszajelzések alapján.

A karakterlimit azonban lehetetlenné tette, hogy a felhasználók hosszabb tartalmakat osszanak meg egymással. Értelemszerűen blogposztot így nem lehet írni, de nincs lehetőség arra sem, hogy például egy érdekes vagy fontos bekezdést osszanak meg. (Ez utóbbira született már kényszermegoldás, kijelölni az idézetet az eredeti helyén és az erről készült képernyőmentést osztani meg). Az így megosztott tartalom persze nem kereshető, nehezen osztható tovább más platformokra, vagyis rengeteg baj van vele.

A Twitternek azonban leginkább a Medium felemelkedése fájhat. Ez a blogrendszer (részben) a 140 karakteres limit nyomán kapott életre: a felhasználók megírták gondolataikat, majd ennek linkjét osztották meg Twitteren, így forgalmat irányítva a külső platformra. A Twitternek ez alapból nem probléma, de a gondolatok kapcsán kialakuló beszélgetések egy részét is elvitte a Medium, ami már fájó kiesés a platformnak.

Jöhet a malware-cunami az iPhone-okra?

Nyílik az iOS, de tényleg annyira veszélyes ez? Annyira azért nem kell félni, elég sok kontroll van még az Apple-nél.

Jöhet a malware-cunami az iPhone-okra? Nyílik az iOS, de tényleg annyira veszélyes ez? Annyira azért nem kell félni, elég sok kontroll van még az Apple-nél.

Erre lesz válasz a most bevezetett "újítás". Az eddig Mediumra és más külső felületekre kényszerült tartalmat a Twitter visszacsatornázná saját felületére azzal, hogy a 140 karakternél hosszabb szövegek megosztását is lehetővé teszi. Ez jelen elképzelés szerint pontosan úgy nézne ki, mintha külső linket osztanánk meg, a "tovább" gombra kattinva azonban nem új oldal nyílik meg, hanem a Twitter kliensben vagy weboldalon maradva elolvashatjuk a hosszabb bejegyzést. Sejtésünk szerint ez egyáltalán nem változtatja majd meg a felhasználói szokásokat, a külső platformok erejét azonban alááshatja.

Muszáj előre lépni

A Twitternek Magyarországon alig van felhasználói bázisa, globálisan azonban a Facebook mellett igen komoly közösségi szolgáltatássá nőtte ki magát. A bővülés lendülete azonban megtört, a havi aktív felhasználói bázis többnyire stagnál, az Egyesült Államokban 64-65 millió fő körül mozog 2014 óta, globálisan pedig csak nagyon szerény ütemben, az elmúlt másfél év alatt 287 millióról 320 millióra tudott emelkedni.

A bevétel az új reklámfelületek bevezetésével szépen nőtt, éves viszonylatban 58 százalékkal, ezzel azonban a veszteségek nem zsugorodtak, a 2014 harmadik negyedévi 175 milliós mínuszról 2015 harmadik negyedévére még mindig csak 131 milliós mínuszra sikerült előrelépni. A fentiek fényében nem meglepő, hogy a cég lényegében menesztette Dick Costolo korábbi elnök-vezérigazgatót, helyére pedig az eredeti alapító Jack Dorsey került vissza, aki immár a Square mellett a Twittert is irányítja.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról