:

Szerző: Asztalos Olivér

2015. december 15. 18:00

A játékfejlesztőkön segítene az AMD

Egy nyílt kezdeményezéssel nyújtana mankót a játékfejlesztőknek az AMD. A cég a GPUOpen-ben látja a játékok megfelelő optimalizálásnak egyik lehetséges kulcsát.

Érdekes kezdeményezéssel rukkolt elő az AMD. A nyílt forráskódú GPUOpen csomaggal a fejlesztők munkáját (is) könnyítené a processzorokat és grafikus egységeket tervező cég. A kezdeményezés alapja az információ-megosztás, az egyes szakemberek és stúdiók publikálhatják a játékok készítése során szerzett különböző tapasztaltaikat, fejlesztéseiket, amiket a közösség tagjai felhasználhatnának.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét!

A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét! A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Ezzel az AMD elsődleges célja a játékok minőségének javítása, amibe főként a konzolos címek PC-s átiratai tartoznak bele. A cég számára kiemelt fontosságú a kérdés, mivel jelenleg az összes valamirevaló konzol AMD grafikus egységet használ, ami PC-s piaci részesedéséhez mérten aránytalanul nagy befolyást ad a cég kezébe a játékos middleware-ek piacán.

A GPUOpen kezdeményezése a GitHub portálra invitálja a fejlesztőket, az AMD elképzelése szerint itt fognak központosulni a szakemberek szabadon felhasználható fejlesztései és tapasztalatai. Az oldalon összegyűlt tudástárral egy úgynevezett middleware-t is össze szeretnének állítani, ami a konkurens Nvidia esetében gyakorlatilag a GameWorks-öt jelenti. Ugyanakkor míg utóbbi egy zárt rendszer, addig az AMD megoldása teljesen nyitott lesz, legalábbis jelen állás szerint. Ezzel az AMD megoldása elvben rugalmasabb, a fejlesztőknek majd nem feltétlenül a leképezőt kell az effektekhez igazítani, ahogy az a konkurens megoldásánál szükséges.

A GPUOpen első elemei januárban kerülnek fel az említett oldalra. Az AMD által készített megoldások között olyan ismert effektek vannak mint a Tomb Raiderből megismert TressFX 3.0-s verziója. Emellett különféle eszközöket és könyvtárakat is publikál majd az AMD, melyek között már DirectX 12-es megoldások is vannak.

A GameWorks rugalmatlan felépítése már jó néhány problémához vezetett a múltban. Erre jó példa az Assassin's Creed Unity vagy Batman: Arkham Knight blamája, amivel mindkét címe méltán érdemelte ki a citromdíjat. Az AMD kezdeményezése épp az ilyen esetek elkerülése miatt született, de hogy ennek milyen sikere lesz, az a cég támogatása mellett majd inkább a fejlesztők hozzáállásán és lelkesedésén fog múlni.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 24. 19:28

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.