Szerző: Voith Hunor

2015. november 5. 16:08

Nagyvállalati babérokra tör a Dropbox

A cég alapítója szerint egészséges a vállalati ügyfélkör növekedése, és téves az a felfogás, hogy a Dropbox csak a konzumer piacra fókuszál.

Egy új, nagyvállalatoknak szánt szolgáltatáscsomagot jelentett be a Dropbox első, San Franciscóban tartott ügyfélkonferenciáján. A cég társalapítója és vezérigazgatója, Drew Houston a Dropboxot körüllengő pletykákat és félreértéseket is igyekezett tisztázni, véleménye szerint sokan egyszerűen csak rosszul látják kívülről a helyzetet, és a vélt túlzott konzumer fókusz miatt már kezdik leírni a céget.

Persze ez egyáltalán nem véletlen. Bár a Dropbox az otthoni felhasználók körében úttörőnek számított a felhős tárolás népszerűsítésében, későn ismerte fel, hogy az ilyen típusú szolgáltatás önmagában kevés lesz ahhoz, hogy hosszú távon megálljon olyan versenytársai ellen, mint a Microsoft, a Google, az Amazon vagy akár a jóval kisebb, de vállalati ügyfelekre specializálódott Box. A Dropbox ugyan népszerűsége révén - a szolgáltatásnak a cég szerint jelenleg 400 millió regisztrált, bár nagyrészt nem fizető egyéni felhasználója van - a közelmúltig úgy-ahogy még tudta tartani lendületét, de az üzleti modell és a szolgáltatásportfólió is mindenképpen bővítésre, frissítésre szorul.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A cégnek jelenleg 150 ezer üzleti (Dropbox Business) ügyfele van, arról azonban a konferencián nem esett szó, ezek méretbeli megoszlása hogyan alakul. A Box mára például már az IBM-nél és a GE-nél is elfoglalta a tartalommenedzsment-platform szerepét, a Dropbox viszont ekkora, több százezer fős vevőket egyelőre nem tudott felmutatni. A jelenleg még magánkézben levő, de a tőzsdére lépést tervező és nagyjából 10 milliárd dollár értékűre taksált cég a most bejelentett Dropbox Enterprise-zal remél lendületet szerezni a nagyvállalatok körében.

A Dropbox Enterprise ügyfelek - a nagyvállalati környezetben elvárt módon - egyszerűen hozhatnak létre vagy migrálhatnak felhasználói fiókokat akár százas vagy ezres nagyságrendben. A céges Dropbox-üzemeltetésért felelős szakemberek lehetőséget kapnak arra, hogy feltérképezzék a szolgáltatás szervezeten belüli, illetve külső partnerekkel történő használatát, ehhez komplex analitikai szolgáltatást vehetnek igénybe. Az Enterprise csomagra előfizetők teljes hozzáférést kapnak a Dropbox API-jához is, hogy szükség esetén bármilyen egyedi szoftverbe integrálni tudják a szolgáltatást, a Dropbox pedig ennek megvalósításához akár mérnöki segítséget is kész nyújtani.

A nagy vevők igényeinek megfelelően a Dropbox Enterprise mellé dedikált ügyfélszolgálati képviselő jár, így mindig van egy telefonszám, akit lehet hívni, ha valami nem működik. De vannak egyéb extrák is, mint a dolgozók oktatása, a meglévő Dropbox-fiókok "beszippantása" a vállalati rendszerbe - ez például akkor lehet hasznos, ha egy kisebb divízió már elkezdte saját szakállára bevezetni a szolgáltatást.

A cég két új, egyelőre csak előzetesként kipróbálható biztonsági funkciót is bejelentett, ezek a Business és Enterprise előfizetők számára is elérhetőek lesznek. Lehetőség lesz a kilépő alkalmazottak Dropbox-fiókjainak felfüggesztésére a tartalom törlése nélkül, az üzletfolytonosság megőrzése érdekében használni lehet egy-egy adott felhasználói fiókot. A Dropbox a nagyvállalati terjeszkedéshez új partnereket - jellemzően rendszerintegrátori szolgáltatásokat kínálókat - keres, hármat pedig (HP Enterprise, Ingram Micro, Synnex) a rendezvényen be is jelentett.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról