Szerző: Gálffy Csaba

2015. október 12. 11:54

Háromba vágja a JIRA-t az Atlassian

Már régen kitört a szoftverfejlesztők köréből az Atlassian JIRA projektmenedzsment-rendszere, most a cég is az áttörés mögé áll és dedikált felületet fejlesztett az üzleti felhasználóknak és az üzemeltetőknek.

Három darabra vágja az eddig egységes JIRA-t az Atlassian. A rendkívül népszerű projektmenedzsment- és hibakezelési rendszer több önálló és különböző felhasználói csoportokat célzó termékre válik szét, ezek neve JIRA Core, JIRA Software és JIRA Service Desk. Ahogy eddig, az új JIRA-kiadások is futtathatóak helyi szerveren, illetve igénybe vehetőek szolgáltatás formájában is, az árazás a kiválasztott terméktől függ.

Így néz ki a JIRA egy HR-es szemével

A szétválasztással az Atlassian arra reagál, hogy az eredetileg szoftverfejlesztőknek kitalált JIRA ma már más területeken is nagy népszerűségnek örvend, így üzleti felhasználók illetve IT üzemeltetők is előszeretettel használják a munkafolyamatok során. Az üzemeltetői szerepkört korábban egy Service Desk add-on segítette, ez válik mostantól önálló termékké.

A JIRA Software továbbra is a szoftverfejlesztési projekteket célozza, mostantól azonban még fókuszáltabban szolgálhatja az ilyen csapatok igényeit. Az alapok természetesen nem változtak, továbbra is jól integrálható a fejlesztői keretrendszerekkel és az agilis fejlesztési módszertant is ugyanúgy kiszolgálja, mint eddig.

Jöhet a malware-cunami az iPhone-okra?

Nyílik az iOS, de tényleg annyira veszélyes ez? Annyira azért nem kell félni, elég sok kontroll van még az Apple-nél.

Jöhet a malware-cunami az iPhone-okra? Nyílik az iOS, de tényleg annyira veszélyes ez? Annyira azért nem kell félni, elég sok kontroll van még az Apple-nél.

Teljesen új fejlesztés viszont a JIRA Core, ebből az Atlassian kigyomlálta az összes fejlesztésspecifikus elemet, és kimondottan az üzleti folyamatokhoz igazította a felületet. A cég közlése szerint ennek fejlesztésébe több JIRA-használó szervezetet bevontak, és igényeik és visszajelzéseik alapján finomhangolták a szoftvert.

A cég azt is bejelentette, hogy a JIRA-t már 35 ezer cég használja, 165 országban, összesen már több millió felhasználóval, a JIRA Cloud szolgáltatás pedig az elmúlt három évben rendszeresen 50 százalék fölötti növekedést produlált. Az Atlassian egyébként hamarosan tőzsdei céggé válik, várhatóan még év vége előtt megkezdődhet a cég papírjainak nyilvános kereskedése. A The Wall Street Journal információi szerint a vállalat utolsó körös tőkebevonása mintegy 3 milliárd dollárra értékelte az Atlassiant, érdekes lesz majd figyelni, hogy ez találkozik-e a tőzsdei befektetők értékelésével.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról