Szerző: Gálffy Csaba

2015. augusztus 27. 14:30

Masszív leépítést jelentett be a Rovio

Leszállóágban van a Rovio csillaga, a csúcshoz képest felére zsugorodott a finn fejlesztőcég.

A finn fejlesztőcsapat 2013 végén még mintegy 800 alkalmazottal rendelkezett, közülük már 2014 októberében kirúgott a vállalat 110 munkatársat, őket követi most további 260 munkavállaló. Ha ehhez hozzávesszük, hogy várhatóan néhányan jószántukból is otthagyták a céget, akkor mára bőven felére zsugorodott a vállalat.

A cég az elmúlt hónapokban mindent egy lapra feltéve kihozta az Angry Birds 2-t, amelyet kimondottan freemium modellben igyekezett pénzzé tenni. Az AB2 részben be is váltotta a hozzá fűzött reményeket, az elmúlt hónapban mintegy 50 millió példányban töltötték le a játékot, ezzel hetekig vezette a toplistákat az összes app között, de ma is előkelő helyen áll a játékok között.

01:09
 

Angry Birds 2 – Bigger. Badder. Birdier. (Official Launch Trailer)

Még több videó

Jöhet a malware-cunami az iPhone-okra?

Nyílik az iOS, de tényleg annyira veszélyes ez? Annyira azért nem kell félni, elég sok kontroll van még az Apple-nél.

Jöhet a malware-cunami az iPhone-okra? Nyílik az iOS, de tényleg annyira veszélyes ez? Annyira azért nem kell félni, elég sok kontroll van még az Apple-nél.

A freemium modell azonban csak akkor termel pénzt, ha a letöltött játékkal a felhasználók játszanak is - és természetesen közben költenek. Ebben azonban az Angry Birds 2 már nem teljesít ennyire jól, a TechCrunch által előszedett App Annie adatok szerint. A bevétel alapján a játék az Egyesült Államokban például csak a 42. helyig jutott, messze lemaradva az olyan slágerektől, mint a Game of War, a Clash of Clans vagy a Candy Crush Saga. Valószínűleg ennek következménye, hogy a vállalat a jelentős elbocsátásra kényszerült, a több száz fejlesztő és egyéb munkavállaló munkabérét a jövedelem nem termeli ki.

Azt már márciusban írtuk, hogy a cégnek nem állnak jól a pénzügyei, a bevétele 9 százalékkal, adózás előtti nyeresége pedig kevesebb, mint harmadára, 10 millió euróra zuhant. A bevételkiesést egyébként nem az appok sikertelensége, hanem az egyéb bevételforrások, mint a márkázott kereskedelmi termékek fokozatos elapadása okozta (ez még az Angry Birds 2 megjelenése előtti időszakra vonatkozik). Akkor a cég új stratégiát fogalmazott meg, a játékok mellett a kitermelt szellemi tulajdon licencelésére konceltrált inkább, játékkiadókkal és filmstúdiókkal indított együttműködést az Angry Birds IP monetizálására. Hogy ez a stratégia hogyan válik be, egyelőre nem világos, az azonban bizonyos: 260 dolgozó ezt már nem fogja végigkövetni.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról