Szerző: Gálffy Csaba

2015. július 9. 17:03

Logót cserélt, de imázst váltana a Logitech

Maga mögött hagyta fekete éveit a Logitech, a megújulás következő lépése az új arculat felépítése lesz - állítja a cég közleménye. Az új, lendületes, színes, fiatalos imázs valóban elüt az eddig megszokottól, a Logitech ezt új termékkategóriákkal is megfejelné.

Lecserélte hosszú ideje használt logóját a Logitech, s vele együtt bejelentett egy új almárkát is, amely a -tech utótag elhagyásával született. A Logitech az új arculat mellett egy új albrandet, a Logi-t is bevezette. Egyelőre nem egészen világos, hogy ez az új márka mit takar majd, de egy új, az eddigiektől eltérő termékkategóriát jelent majd. A cég ígérete szerint igazi meglepetések is lesznek majd a portfólióban, kiváncsian várjuk, mit tesz le a fiatalosra pozicionált logó mögé a gyártó.

A közlemény szerint a "vállalat újraalkotja magát, elsősorban a design-t helyezve középpontba". Hogy a cég nem beszél mellé, jól mutatja, hogy a Chief Design Officer pozícióba (magyarul lehetne designért felelős vezérigazgató) a Nokia korábbi design-guruja, Alastair Curtis került. Így valószínűleg nem véletlen az sem, hogy az új brandet bemutató videóban erősen nokiás tört pasztellek köszönnek vissza, várhatóan hasonló ergonómiai és anyaghasználati filozófiával köszönt be az új Logitech-éra, mint amivel a Nokia elbúcsúzott (mi nagyon reméljük).

Volt ennél lejjebb

A svájci vállalat egyébként 2013-ban került igazán mélyre, akkor vezérigazgatót is cserélt a vállalat, Bracken Darrellnek sikerült stabilizálni a svájci gyártót, jelentős átszervezés, leépítés, a nem teljesítő divíziók értékesítése és/vagy bezárása árán. A cég így lemondott például IP-kamerás üzletágáról is, de számos más termékvonal fejlesztését is azonnali hatállyal beszüntette.A cég pénzügyi helyzete (és vele a részvényárfolyama) 2014-re stabilizálódott, az elmúlt 12 hónapban pedig már szerény, 9 millió dolláros profitot is elért a vállalat.

00:31
 

Logitech Brand Video

Még több videó

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Ilyen kontextusban különösen izgalmas a most bejelentett új imázs (és a vele együtt beinduló imázskampány), amely a PC-s és egyéb kiegészítőkbe beleszürkült cég képét alkotná újra. Hogy ez sikeres lesz-e, azt majd a piac eldönti, a terméktervezésre fókuszáló, anyaghasználatot és ergonómiát előtérbe helyező filozófiát azonban nem tudjuk kritizálni.

A nagy kérdés, hogy hol talál izgalmas növekvő piacot a Logitech. A céget hosszú ideig húzó PC-piac úgy tűnik már sosem vált gyors ütemű növekedésre, de ugyanígy stagnálásra váltott a tabletes piac is, az okostelefonos réteg pedig évek óta telítődött a fejlett piacokon. Nagy kiugrási lehetőség lehet az okosotthonos platformoké, a cég erre már az új generációs Harmony távirányítókkal benevezett, kérdés, hogy sikerül-e a nagy szereplők mellett megvetnie a lábát a bimbózó piacon.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról