Szerző: Hlács Ferenc

2015. június 11. 10:30

A városok problémáira keres megoldást az új Google-cég

A nagyvárosok problémáit oldaná meg a Google által alapított, Sidewalk Labs névre hallgató vállalat. A cég teendőinek listáján az energiafelhasználás javítása és a légszennyezés visszaszorítása is ott van, de a városi közlekedést is hatékonyabbá tenné - nem kizárt, hogy a Google kezdeményezése az önvezető autóknak is megágyaz.

Új, független vállalatot indít a Google, amely kifejezetten a városi életminőség javítására szolgáló technológiákra fókuszál. A keresőóriás kezdeményezése a Sidewalk Labs nevet kapta, célja pedig, hogy a városi élet olyan területein hozzon előrelépéseket, mint a hatékony energiafelhasználás, a légszennyezés visszafogása, a közlekedés javítása, illetve a városlakók mindennapi költségeinek csökkentése. Az újonnan létrehozott vállalat amellett, hogy saját maga fejleszt különböző technológiákat, felvásárlásokat, illetve befektetéseket is tervez.

A Sidewalk Labs élére a Bloomberg L.P. egykori vezérigazgatója, illetve New York város egykori gazdasági fejlesztésekért felelős alpolgármestere, Daniel L. Doctoroff kerül. Noha Larry Page, a keresőóriás társalapítója és vezérigazgatója, az új cég alapításáról szóló bejegyzésében a Google fő üzletágától "nagyon különböző" irányvonalként utal a New York-i székhelyű vállalatra, nem nehéz összefüggéseket felfedezni a Sidewalk Labs, illetve az óriáscég olyan kezdeményezései között, mint például az IoT rendszerek, az okosotthonokat célzó fejlesztések és akvizíciók (ezek közül legismertebb az okostermosztátot fejlesztő Nest felvásárlása) vagy az önvezető autók.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A legizgalmasabb területet kétségtelenül ez utóbbi jelenti: ha az új cég megkezdi a munkáját és a közlekedésben is implementálja saját megoldásait, az kitűnő alapot jelenthet a sofőr nélküli autóflottáknak. Ezt megerősíteni látszik, hogy Page posztjában a frissen alapított céget a Google X-hez, illetve a Calico-hoz hasonlítja. A vállalat előbbi részlege felel az említett járművekért, illetve egyéb kísérleti projektekért, mint például a Google Glass, a 2013-ban indult, szintén a Google által létrehozott Calico pedig az egészségügy és a biotechnológiák terén tevékenykedik.

A városok hatékonyabb működését célzó kutatások már több nagyvállalatot is foglalkoztatnak, ami nem csoda, hiszen, ahogy a Sidewalk Labs egyelőre meglehetősen egyszerű weboldala is rámutat, a várakozások szerint 2050-re a nagyvárosok népessége megduplázódik. Ez értelemszerűen tovább fokozza majd a városok problémáit, beleérve a közegészségügyi, gazdasági és környezeti kihívásokat is. A Google tervei alapján új projektje a városlakók mellett a közigazgatási szervek, és a településeken működő vállalatok mindennapjait is könnyebbé teszi majd. Azt egyelőre nem tudni, a keresőóriás pontosan mekkora összeget fektet az új cégbe, Page mindössze annyit árult el, hogy az "relatíve szerény befektetésből" jött létre, illetve hogy hosszú távon terveznek a jelenleg még gyerekcipőben járó vállalattal.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról