Szerző: Voith Hunor

2015. április 27. 13:22

Mindent a felhőből kínálna az Oracle

Lényegében minden termékét szolgáltatásként is kínálni fogja ősztől az Oracle, számolt be a vállalat terveiről a Mark Hurd társvezérigazgató. A cég jelenleg hagyományos on-premise megoldásainak mintegy kétharmadát nyújtja előfizetéses konstrukcióban, felhőből, ezek azonban a teljes bevételnek még nagyon kis részét adják.

Az iparági trendnek megfelelően az Oracle is igyekszik minden, korábban on-premise-ként értékesített termékét előfizetéses konstrukcióban értékesíthető szolgáltatássá alakítani, az üzleti modell ugyanis számításaik szerint hosszú távon jóval jövedelmezőbbnek bizonyulhat, mint a hagyományos szoftverlicenc- és hardverértékesítés. Persze ebben semmi meglepő nincs, a szektorban ez a folyamat évek óta nagy erőkkel zajlik, de a napokban a vállalat egyik társ-vezérigazgatója a Bloombergnek adott interjújában részletezte az Oracle ezirányú terveit.

Mark Hurd elmondta, hogy a cég jelenleg termékeinek kétharmadát kínálja szolgáltatásként is – a legutóbbi pénzügyi eredményekből pedig látható, hogy az ügyfelek részéről van erre igény, ugyanakkor a teljes árbevételhez képest az SaaS, PaaS és IaaS értékesítések nagyon keveset tesznek ki. A vállalat legutóbbi pénzügyi negyedévében éves szinten stagnáló, 9,3 milliárd dolláros forgalomról számolt be, ebből 7,2 milliárd fűzhető a szofterekkel és felhős szolgáltatásokkal foglalkozó részleghez. Bár a divízió összességében tisztességesen, 7 százalékkal tudta növelni forgalmát, a jó eredményt a licencfrissítés és terméktámogatás iránti keresletnek köszönheti, az új licencek értékesítése ugyanis az előző éves szinten ragadt. Ráadásul ez csak a rendkívüli módon megerősödött dollár árfolyamhatásának kiszűrésével értendő, azt figyelembe véve komolyan csökkent a licenceladásból befolyó összeg, a csökkenő tendencia pedig már több mint egy éve fennáll.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A felhős szolgáltatások forgalma egy év alatt harmadával nőtt, az SaaS és PaaS együtt konstans árfolyamon számolva 34 százalékot hízva 372 millió dollárral, az IaaS pedig 32 százalékos emelkedés után 155 millióval járultak hozzá a közös kasszához – az együttes 527 millió azonban így is csak 5,7 százalékát tette ki az összbevételnek. Hurd szerint a jelenlegi 65 százalékos mutató októberre, a cég szokásos éves októberi OpenWorld konferenciájának idejére meredeken, 95 százalékra fog módosulni, de az on-premise termékek fejlesztését továbbra sem kívánják elhanyagolni – ez ugyanis nem védekező lépés, fogalmazott a vállalatvezető.

Az Oracle másik másik vezérigazgatója, Safra Catz az előző negyedéves eredmények ismertetésekor perspektívába is helyezte az új üzleti modellben rejlő potenciált: Catz szerint míg egy egymillió dollár értékű hagyományos licencértékesítést az azt követő öt évben további egymilliós támogatási árbevétel követ, addig egy egymilliós kezdeti PaaS-eladás után fél évtized alatt még ötmillió dollár folyik be a kasszába. A vállalat az új stratégiához értékesítési részlegét is átalakította, egy, a felhős szolgáltatások eladását ösztönző bónuszrendszerrel a középpontban.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról