Szerző: Dömös Zsuzsanna

2015. március 27. 15:56

Fiatalok miatt értékes a hirdetőknek a Snapchat

A Snapchat felhasználói bázisának több mint felét a tinédzserek és fiatal felnőttek teszik ki, ezért a nagy márkák képesek akár napi 750 ezer dollárt is fizetni egy appban megjelenő hirdetésért. A cég a befektetők szemében is egyre értékesebbnek tűnik, értéke már elérte a 10 milliárd dollárt, lassan pedig átlépheti a 19 milliárdos küszöböt is.

A comScore friss kutatása szerint a Snapchat a "legfiatalosabb" közösségi platform: az alkalmazás felhasználóinak majdnem felét a 18-24 év közötti korcsoport teszi ki, de előszeretettel használják a 25-34 éves fiatal felnőttek is. Az Y-generáció, másnéven millenárisoknak nevezett réteg (amely az 1980 és 2000 közt született fiatalokat jelenti) hirdetői szempontból egy rendkívül nehezen megfogható célcsoport, ezért a Snapchat egyre értékesebb felületnek számít, mióta az appban megjelentek a hirdetések, és elindult Discover nevű szolgáltatása.

Főleg a tinik és a fiatal felnőttek használják

A felmérés szerint a Snapchat amerikai felhasználói bázisának 71 százaléka a 18-34 év közötti korosztályba tartozik, ebből 45 százalékot tesznek ki az igazán fiatal, 18-24 éves felhasználók. Valószínű, hogy szép számmal vannak jelen a 18 év alattiak is, ám a kutatás során őket nem vizsgálták. A video- és képküldő app különlegessége, hogy a küldött tartalmakat nem archiválja, így miután egy képet vagy videót látott a címzett, az automatikusan törlődik.

A Snapchat immáron havi 100 millió felhasználóval rendelkezik, a tavalyi befektetési kör után már 10 milliárd dollárt ér. Sokan értetlenül álltak a cég döntése előtt, amikor az 2013-ban visszautasította a Facebook 3 milliárdos felvásárlási ajánlatát, ami utólag már valóban aprópénznek tűnik - az előrejelzések szerint hamarosan akár 19 milliárd dollárra is duzzadhat a Snapchat értéke (épp ennyiért akvirálta a Whatsappot a Facebook). Az Alibaba tavaly nyáron a pletykák ellenére nem fektetett be a cégbe, nemrég viszont jelképes 2 millió dollárral beszállt a kínai e-kereskedelmi óriás is.

Hirdetések

A hagyományos médiumok számára komoly nehézséget a legfiatalabb korosztály elérése, mert azok jellemzően már nem néznek tévét, és nem fizetnek elő nyomtatott sajtótermékre sem. Egy felmérés során a 18 és 29 év közti korosztály 61 százaléka állította azt, hogy politikai és közéleti hírek forrása számukra elsősorban a Facebook és más közösségi oldalak. Emiatt e szegmens elérése nagyon felértékelődött, ebből profitál most a Snapchat is.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A Snapchat tavaly ősszel kezdte meg a hirdetések értékesítését, januárban pedig elstartolt az app Discover szekciója, ahol olyan nagy média brandek tartalmaival találkozhatnak a felhasználók, mint a CNN, ESPN, Yahoo News, National Geographics, vagy a Cosmopolitan. Ezek a célközönség tartalomfogyasztási jellegzetességeihez híven olyan rövid, szórakoztató és egyben informatív klippek, mint például egy jaguár-támadás, vagy öltözködési tippek, fotók, reklámok és rövid hírek.

A felület használatáért azonban borsos árakat kell fizetni: a Discoveren körülbelül 100 dollárba kerül egy hirdetés ezer látogatónként, így egy egymilliós elérés akár 100 ezer dolláros költséget jelenthet. A Recent Updates és az Our Story-ban való megjelenés még ennél is jóval drágább, a McDonalds és a Samsung napi 750 ezer dollárt fizet a felületért - ez még Youtube-on való kiemelt megjelenés áránál is több, ami "csupán" napi 500 ezer dollárba kerül.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról