Szerző: Voith Hunor

2015. március 19. 12:10

Már nem érdekes az Angry Birds

Kezd komolyan kicsúszni a Rovio alól a talaj. Az Angry Birds-zel bankot robbantó finn cég helyzete rohamos ütemben gyengül, ahogy a legsikeresebb franchise-ához kapcsolódó licencek és az azokra épülő termékek iránt fogy az érdeklődés, az új lábak növesztése pedig lassan megy.

Leáldozóban a dühös madarak csillaga. A 2009-ben az Angry Birds-zel nagyon rövid idő alatt csúcsra kerülő Rovio friss, a tavalyi év eredményeit ismertető pénzügyi jelentésében foglaltak egyértelműen mutatják, hogy a cég hosszú távú fennmaradása csak komoly változások árán lesz fenntartható.

Bár a vállalat 2014-es árbevétele az előző évihez képest csak 9 százalékkal, 158,3 millió euróra csökkent, adózás előtti üzemi eredménye 36,5 millióról 10 millióra zuhant. Mindezt úgy, hogy már a 2013-as eredmény is csak a 2012-es 76,8 millió kevesebb, mint felére rúgott.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A mobiljátékok forgalmával nincs gond, az azokból származó bevétel 16 százalékkal 110,7 millió euróra emelkedett, és a Rovio adatai szerint a teljes évi letöltésszám meghaladta a 600 milliót, hat új játék bemutatása mellett. A problémát az Angry Birds licencek, valamint a kereskedelmi termékek (plüssök, pólók, játékok) értékesítésének meredek zuhanása jelenti. Az üzletág bevétele 73,1 millió euróról 41,4 millióra esett vissza, amit a mobiljátékos divízió növekedése nem tudott ellensúlyozni. A Rovio az előbbi tevékenységen ugyanis lényegesen nagyobb nyereséget tud realizálni, így a magas nyereséghányadú termékek iránti kereslet évek óta tartó visszaesése nagyon érzékenyen érinti a céget.

Irány Ázsia és Hollywood!

A Rovio nem meglepő módon, számos egyéb vállalathoz hasonlóan hatalmas növekedési lehetőséget lát az ázsai régióban. A cég ezért szoros együttműködést alakított ki a kínai e-kereskedelmi óriás Alibabával és a Beijing Kunlun Tech játékkiadóval, amely a régió kulturális sajátosságaihoz igazítja a finn cég szoftvereit. A Rovio Japánban is terjeszkedi kíván, az Angry Birds Fight! direkt erre a piacra készül, és várhatóan néhány hónapon belül megjelenik, bár pontos dátumot a vállalat nem közölt.

Az Angry Birdsből már létezik tévésorozat, a Rovio pedig most egy egész estés mozifilmen is dolgozik. Ezt a tervek szerint 2016 májusában fogják bemutatni, és olyan színészek adják hozzá a hangjukat, mint Peter Dinklage (Trónok harca) és Jason Sudeikis (A Miller család). Kiadóként a Sony Entertainmenthez tartozó Columbia Picturest jelölte meg a Rovio.

A cél egyértelmű, és a Rovio által is elismert: általános szórakoztatóipari márkává, tartalomgyártóvá és licenctulajdonossá válni. A stratégia viszont egyelőre nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, és ha a kiegészítők és licencek iránti kereslet idén is a korábbi két évben látotthoz hasonló ütemben fog csökkenni, a cég a mozifilm bemutatását (és az attól remélt népszerűségnövekedést) már negatív mérleggel várhatja.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról