Szerző: Voith Hunor

2015. március 3. 10:03

Oszlik már a Google+

Bár a Google hivatalosan sosem ismerte be, közösségi oldala, a Google+ sosem tudott igazán lendületre kapni és bármilyen módon jelentős szereplővé válni saját területén. Sundar Pichai, a vállalat Androidért, Chrome-ért, Chrome OS-ért és Google Appsért felelős alelnöke múlt héten már utalt rá, hogy a szolgáltatást esetleg feldarabolhatják, ma pedig ezt hivatalosan is megerősítette.

Elindítása után három és fél évvel úgy tűnik, hogy egy komoly átszervezéssel a Google beismeri, minden erőfeszítése ellenére sem jött be eredeti elképzelése a Google+ közösségi oldal sikeressé tételéről, nem vált az a Facebookkal összemérhető súlyú platformmá. A szolgáltatás annak ellenére sem tudott népszerűvé válni, hogy a vállalat lényegében minden online termékébe beledrótozta azt valamilyen formában és néha akár “erőszakkal” (mint például a nagy felháborodást kiváltó Youtube-os kommentelés esetében) a használatára buzdítani az embereket. Egy friss, sitemap alapú elemzés szerint összesen mintegy 2,2 milliárd Google+ profil létezik, de ezeknek mindössze 9 százalékához köthető nyilvános bejegyzés. Egy 200 millió körüli aktív felhasználói tábor egyáltalán nem lenne rossz mutató, de az adatok további elemzése ennél sokkal gyászosabb képet fest a közösségi oldal valós állapotáról.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Az adatgyűjtés időpontjában (2015 január közepe) azonban ennek az “aktív” tábornak a 37 százaléka legutóbb csak valamilyen Youtube-videóhoz szólt hozzá, további 8 százalék esetében pedig csak a profilkép megváltoztatása volt az utolsó értékelhető aktivitás. Az aktív profilok csupán 6 százalékához volt köthető bármilyen nyilvános bejegyzés az év első 18 napjában, és ennek csak a fele nem Youtube-os hozzászólás. A technikai elemzés összegzésekor a szerző arra az eredményre jutott, hogy a Google+ felhasználóinak 0,2-0,3 százaléka, tehát 4-6 millió ember posztolt nyilvánosan ténylegesen a közösségi oldal felületére.

Sundar Pichai, a vállalat Androidért, Chrome-ért, Chrome OS-ért és Google Appsért felelős alelnöke múlt héten, egy a Forbes-nak adott interjúban már utalt rá, hogy a szolgáltatást esetleg feldarabolhatják, leválasztják róla az életképesebb elemeket, mint a fotómegosztó-tároló szolgáltatást. Aztán tegnap kiderült, hogy a 2014 tavasza óta a szolgáltatást vezető David Besbris megvált a pozíciótól, az őt követő Bradley Horowitz már nem Google+, hanem a Google Photos és a Google Stream termékek felelőseként került a székbe. Ez volt az első hivatalos utalás arra, hogy a szétválasztás tényleg megtörténik. A változást nem sokkal később Pichai a barcelonai MWC-n megerősítette, hozzá téve, hogy a vállalat úgy látja, a képmegosztás és a kommunikációs aspektus önmagukban is elég jelentősek ahhoz, hogy a jövőben ezek mentén, de a korábbinál jobban elkülönítve szervezzék újra a közösségi platformot. Konkrét tervekről azonban sem Pichai, sem Horowitz nem beszélt, így egyelőre nem tudni, a Google a Stream további üzemeltetését milyen formában tervezi.

A cég sosem volt rest elkaszálni rosszul teljesítő vagy a hozzá fűzött reményeket nem beváltó kezdeményezéseket (lásd például Wave vagy legutóbb a Helpouts), és erőforrásait egyéb, sikeres termékeire átcsoportosítani. Ez egy általánosan érvényes, átfogó termékfejlesztési és üzleti stratégia fontos része: a Google sok dologba belekóstol, kísérletezik, de hosszú távon csak azt tartja meg és szánja rá az erőforrást, amire valós felhasználói igény mutatkozik. Az erőltetés, a kudarc be nem ismerése nem jellemző, de a Google+ némileg egyedi eset, mert a közösségi média egy nagyon fontos terület, és a vállalatnak minden építőkockája adott volt egy igazán komplex platform működtetéséhez.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról