Szerző: Gálffy Csaba

2015. január 19. 10:50

Használhatóbb és szebb lehet a Facebook

Komoly nevekkel erősít a Facebook design-csapata, a Mediumot is rajzoló-tervező Teehan+Lax munkatársai immár a közösségi szolgáltatásnak dolgoznak. Egyelőre nem tudni, hogy mi lesz a leigazolt brigád feladata, nem kizárt, hogy alternatív, modernizált felületet kap a szolgáltatás.

Csatlakozik a Facebook csapatához a Teehan+Lax, a világ egyik legmenőbb webdesign-stúdiója. A csapat olyan weboldalak fejlesztésében vett részt, mint a Readability, a Prismatic, a Krush, vagy a legnagyobb sikernek számító Medium. Utóbbit egyértelműen a nagyszerű design emeli ki a sokszáz versengő blogplatform közül, ez tette egyedivé és végső soron sikeressé. A bejelentés értelmében a Teehan+Lax felkerekedik és átköltözik Torontóból a Szilícium-völgy környékre, ahol a Facebook irodái is vannak. A beolvadás nem minden alkalmazottat érint, a cég mintegy 40 munkavállalójától megválik.

Miért érdemes váltani?

Miért dönt úgy egy ilyen felkapott és méltán sikeres design cég, hogy beolvadjon a Facebookba? "Végső soron azok a dolgok, amiket megtehetünk a Facebooknál, és azok az emberek, akikkel együtt dolgozhatunk, a problémák, amelyeket megoldhatunk, túl érdekesek ahhoz, hogy nemet mondjunk." - indokolt hosszas blogbejegyzésében a cég. A váltás mellett szól az is, hogy a vérbeli designereknek a jövőben nem kell a cég adminisztrációjával, üzleti modelljével és a bevételekkel törődniük, ezt az oldalt (nyilván) a Facebook átveszi.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Nagy kérdés, hogy a Teehan+Lax megszerzése valami újat jelez-e előre a Facebook életében. Várakozásunk szerint igen, a külsős csapat beolvasztásával létrejöhet egy "alternatív Facebook", amely a szolgáltatás egy új, a régivel párhuzamosan elérhető felülete lehet. Mobilon a Facebook már két kimenetet is kínál, a hagyományos Facebook app mellett elérhető a Facebook Paper is (legalábbis iOS-re), amelyet egy más felhasználói bázis igényeire fókuszál. Ugyanez a stratégia weben is működhet, egy modernizált Facebook versenyképesebb lenne az alternatív közösségi médiumokkal szemben, ennek létrehozása jelentene olyan kihívást a veterán designerek számára, amelyért érdemes lehetett a független működést feladni.

Trend, de nem újdonság

A tanácsadóként bedolgozó design-cégek régi jelenségnek számítanak a számítástechnikában és az sem újdonság, hogy a rendszeresen bizonyító stúdiókat felvásárolják. Néhány példa a múltból: 2010-ben (az akkor még szebb napokat élő) BlackBerry a The Astonishing Tribe neves svéd tervezőcsapatát szerezte meg, a TAT! akkor a legmenőbb UI-koncepciókat rakta le az asztalra. A tervezők kulcsszerepet kaptak a BB10 megrajzolásában, 2013-ra azonban nagy részük távozott és újra függetlenként tevékenykedik.

A Microsoft kedvenc tervezőstúdiója hosszú ideje a Carbon Design, ez a csoport rajzolta és tervezte meg a cég ikonikussá vált egereit és például az Xbox kontrollerét is. A céget tavaly júniusban szerezte meg az Oculus, a csapat a VR-szemüveget kiegészítő irányítás kidolgozásában kap főszerepet, ebben jól jön majd, hogy a Carbon Design nem csak az ergonómia és formaterv világában jártas, de a gyártás előkészítésében, költségtervezésben is komoly tapasztalatokkal rendelkezik.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról