Szerző: Hlács Ferenc

2015. január 16. 11:45

Búcsúzik a Google Glass - legalábbis egy időre

Néhány napon belül véget ér a Google Glass Explorer program, ezzel pedig az okosszemüveg gyártása és forgalmazása is megszűnik - jelentette be a vállalat. A készülékért felelős fejlesztőcsapat a jövőben Tony Fadell Nest-vezér felügyelete alatt dolgozik tovább az eszköz következő generációján.

Leáll a Google okosszemüvegéhez kapcsolódó Explorer program, amelynek keretében eleinte az érdeklődő fejlesztők, később pedig bárki megvásárolhatta a készüléket. Aki tehát eddig nem csapott le a Glassra, annak már csak néhány napja van az 1500 dolláros vételár kicsengetésére, január 19-én ugyanis végéhez érkezik a 2013-ban elrajtolt kezdeményezés és a vállalat beszünteti az eszköz árusítását.

Új vezér a projekt élén

A látszat ellenére a döntés a Google szerint korántsem jelenti a Glass végét, a vállalat csupán a jelenlegi "nyílt béta" formával számol le. Ezzel párhuzamosan a szemüveg kikerül az elsősorban kísérleti projektekkel foglalkozó, rejtélyes Google X részleg felügyelete alól. A kormánykerék a keresőóriás által felvásárolt Nest vezérigazgatójához és társalapítójához, Tony Fadellhez kerül át. A projekten dolgozó fejlesztőcsapat ugyanakkor változatlan marad, azt továbbra is Ivy Ross vezeti majd. Az okostermosztátot fejlesztő céget a Google 2014 elején 3,2 milliárd dollárért vette meg.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Fadell tapasztalatai hasznosnak bizonyulhatnak a területen, a Nest-vezér ugyanis korábban többek között az Apple-nek is dolgozott, ahol lényegében az iPod atyja volt, később pedig a vállalat kapcsolódó termékstratégiájának kidolgozásáért felelt. Egyelőre nem tudni, hogy a Glass következő, vélhetően már a szélesebb körű konzumer és vállalati piacra szánt verziójában milyen újítások várhatók, a Google továbbá arról sem beszélt, mikorra tervezi az új változat kiadását. Mindenesetre ha a cég kiterjedtebb felhasználói bázist akar felépíteni magának, még biztosan meg kell másznia néhány lépcsőfokot, mire az eszköz "proof-of-concept" státuszból a potenciális vásárolók számára ténylegesen vonzó termékké válik. Az 1500 dolláros ár lefaragása jó első lépés lenne.

A vállalati szektorban a jövő?

Ez ugyanakkor főleg a konzumer területre igaz. A vállalati felhasználók többnyire valamilyen célszerszámként használják a készüléket, például terméklisták gyors megtekintéséhez leltárazás közben, vagy különböző javítási munkák közvetítésére az adott cég központjába, ahonnan az operátorok utasításokat is küldhetnek az eszköz kijelzőjére. Ezekhez a feladatokhoz már a Glass jelenlegi verziója is használható - és akad is néhány vállalat, amely felszerelte dolgozóit a Google okosszemüvegével. Számukra a Google az Explorer program lezárulta után is biztosít majd támogatást, de az egyelőre nem világos, hogy a többi vásárló továbbra is kap-e frissítéseket a készülékhez.

Noha a támogatás marad, új készülékeket már a cégek sem vehetnek, a keresőóriás ugyanis a termék gyártását és forgalmazását is teljesen megszünteti. A következő generáció egy darabig valószínűleg várat majd magára, ugyanakkor az sem lehetetlen, hogy már jövőre feltűnik: a Google már az ambiciózus Project Ara moduláris telefonnál bemutatta, képes meglepően gyorsan eljutni a koncepció szintjéről a gyakorlati megvalósításig.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról