Szerző: Bodnár Ádám

2014. április 17. 11:09

Haladékot kapnak a Windows 8.1-felhasználók az Update-re

Május helyett elég augusztus közepéig telepíteni a nagy szervezeteknek a Windows 8.1 Update-et, hogy ne maradjanak ki a további frissítésekből. A Microsoft eközben állítólag jelentősen mérsékelte a Windows XP-hez nyújtott egyedi támogatás árát.

Az április 8-án megjelent Windows 8.1 Update és Windows Server 2012 R2 Update kötelező frissítések, ennek a telepítése nélkül az operációs rendszer nem kap további frissítéseket. Ha valaki biztonságban szeretné tudni a rendszerét, a májusi patch keddig mindenképpen telepítenie kell az Update-et. A Microsoft a nagy szervezeteknek augusztusig adott némi haladékot.

Türelmi időt kaptak a nagy szervezetek a Microsofttól, a Windows 8.1 Update és Server 2012 R2 Update telepítésére. Az áprilisban kiadott frissítés mindenkinek települ, aki fogadja az automatikus frissítéseket, és az elfogadására szükség is van, máskülönben az operációs rendszer a májusi patch kedden már nem kap update-eket. "Minden jövőbeli biztonsági és nem biztonsági frissítés ezekre a termékfrissítésekre épül, tehát a jelenlegi Windows 8.1 ügyfeleknek (és a Windows Server 2012 R2 és Windows Embedded 8.1 ipari felhasználóinak) ezeket a frissített verziókat kell futtatnia, hogy a jövőben is megkapja a biztonsági frissítéseket és új képességeket" - írja a Microsoft blogja.

A céges felhasználóknak most augusztusig adott haladékot a vállalat, a felhasználóktól érkezett visszajelzések alapján. A Windows Server Update Servicest, Windows Intune-t és System Center Configuration Managert használó szervezeteknek 30 helyett 120 napja van a frissítések telepítésére, vagyis május helyett augusztus 12-éig kell teríteniük gépeiken az Update-et. Jó hír a nagy szervezetek számára, hogy se a Windows 8.1, se a Windows Server 2012 R2 frissítése nem okoz API változásokat, így a frissítéseket nem kell az alkalmazáskompatibilitás szempontjából tesztelni.

Olcsóbb a Windows XP támogatása

Eközben több információforrás szerint a Microsoft csökkentette a Windows XP Custom Support árát. Amint arról korábban is írtunk, a vállalat a kifutó operációs rendszert egyedi szerződés keretében hajlandó továbbra is támogatni, javítja a Microsoft Security Response Center által legsúlyosabbnak, kritikusnak ítélt sebezhetőségeket, valamint külön díj fejében más hotfixeket is fejleszt. Ezeket a frissítéseket természetesen csak azok érhetik el, amelyek a Custom Support programra előfizetnek.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A Microsoft minden szervezettel külön állapodik meg és egyéni árazást is alkalmaz, ami évente százezer dolláros nagyságrendű és a használt gépek száma alapján kell fizetni. Egy cégre legkevesebb évi 200 ezer dollárba kerül a Custom Support szerződés megkötése az első évre, a második és harmadik évben az ár folyamatosan emelkedik, ezres nagyságrendű PC-kez üzemeltető vállalatok esetén akár több millió dolláros szintig. Az amerikai Computerworld szerint az új árszabás PC-nként 250 dollár, de legfeljebb 250 ezer dollár, ennek köszönhetően egyes ajánlatok

A Gartner - amelynek becslései szerint a vállalati szektorban továbbra is 20-25 százalék a Windows XP-t futtató gépek aránya globálisan - azt javasolja, az operációs rendszerhez ragaszkodó szervezetek tárgyalják újra a Custom Support szerződéseket a Microsofttal, hátha a korábbinál jobb árat tudnak kialkudni. A ZDNet bloggere, Mary Jo Foley egyik forrásánál a redmondi cég egy 85 millió dolláros árajánlatot hirtelen 3 millióra mérsékelt például.

Fontos tudni, hogy a Custom Support keretében a Microsoft csak korlátozott ideig támogatja a Windows XP-t, ám egyelőre nem tudni, hogy pontosan meddig. A másik lényeges feltétele a szerződés megkötésének, hogy az XP-t használó szervezetnek ki kell dolgoznia és végre kell hajtania egy migrációs tervet.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról