Szerző: Bodnár Ádám

2014. február 13. 10:09

A vártnál erősebb negyedévet zárt az NVIDIA

Nyilvánosságra hozta a januárban véget ért negyedik pénzügyi negyedévének eredményeit az NVIDIA. A vállalat a vártnál erősebb számokról számolt be, elsősorban a PC-s játékpiacnak köszönhetően, amely megrántotta az asztali és mobil GPU-k forgalmát.

Az elemzői várakozásoknál magasabb, 1,14 milliárd dolláros árbevétellel zárta a negyedik negyedévet az NVIDIA. A grafikus chipekre szakosodott vállalat bevétele éves szinten 3 százalékot erősödött, a vállalat magyarázata szerint elsősorban az asztali és mobil GPU-k iránti erős keresletnek köszönhetően. A negyedéves eredmények bejelentése után tartott elemzői konferenciahíváson elhangzottak alapján az év végén számos olyan sikeres játék rajtolt el PC-n, amelyek erős hardvert igényeltek, ami megrántotta a GeForce-ok forgalmát. Ezek közé tartozott az új Call of Duty, az Assassin's Creed: Black Flag, a Batman Arkham Origins, illetve a Blade and Soul online szerepjáték, amelyet novemberben rajtolt Kínában.

Ennek megfelelően a GPU-részleg forgalma 947 millió dollárt tett ki, ami éves szinten 14 százalékos növekedésnek felel meg - ne feledjük, a PC-piac ebben az időszakban 7 százalék körüli visszaesést produkált darabszámban. Az NVIDIA tájékoztatása alapján a GeForce GTX változatok iránti kereslet majdnem 50 százalékkal nőtt 2012 végéhez viszonyítva. A professzionális termékek (a munkaállomásokba szánt Quadrók és a GPGPU felhasználásra tenyésztett Teslák) forgalma is növekedett, előbbi kategória 4 százalékot, utóbbi pedig 20 százalékot.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Nagyot esett ugyanakkor a Tegra-divízió, amelynek árbevétele 37 százalékkal múlta alul az egy évvel korábbit. 2013 fekete évként vonulhat be a Tegrák történelmébe, a 2013 elején bemutatott Tegra 4 teljesen érdektelen maradt a piacon, nagyon kevés gyártó karolta csak fel. Az NVIDIA nagyon fogadkozik, hogy 2014 ebben a tekintetben más lesz, egyrészt év elején érkezik a szoftveres modemet integráló Tegra 4i, a második félévben pedig a vadonatúj GPU-technológiát felvonultató Tegra K1, amelybe a vállalat saját fejlesztésű ARM processzormagjai is megjelennek majd.

A csúcskategóriás videokártyák, illetve a professzionális megoldások iránti éledő kereslet, valamint az átlagnál kevésbé nyereséges Tegra-vonal visszaesése miatt a vállalat 54 százalék feletti bruttó eredményhányaddal zárta a negyedik negyedévet, 120 bázisponttal az egy évvel korábbi felett. Az operatív kiadások is megnőttek ezzel párhuzamosan - fő okként a cég a létszám bővülését jelölte meg, amely miatt egyébként az NVIDIA a kaliforniai főhadiszállásának bővítését is tervezi. A cég nettó eredménye végül 16 százalékkal 147 millió dollárra csökkent a január 27-én véget ért pénzügyi negyedévben.

A vállalat az első negyedévre 1,05 milliárd dollár körüli bevételt vár, amely nagyjából egybeesik az elemzők előrejelzésével.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról