Szerző: Dojcsák Dániel

2014. február 12. 13:51

Lecseréli a Google az AdMob SDK-t

A Google idén nyáron véget vet a különálló AdMob SDK-nak, a jövőben a mobilfejlesztők, amennyiben hirdetéseket kívánnak megjeleníteni alkalmazásaikban, a Play Services-be integrált Google Mobile Ads API-t kell használnia.

Kevesebb mint hat hónap felkészülést adott a Google a fejlesztőknek, mielőtt a jelenleg a legtöbb ingyenes alkalmazásban használt AdMob SDK megszűnik működni. 2014 augusztus 1-től a Play Store nem fogad be új alkalmazásokat, sem frissítéseket, amik a különálló AdMob SDK-t használják. A fordulat oka, hogy a régi AdMob SDK még nem kezeli az Advertising ID-nek nevezett azonosítót, így nem felel meg a Google Play Ad Policy addigra hatályba lépő előírásainak. Augusztus 1-ig persze probléma nélkül üzemel még minden alkalmazás és a hirdetések is bennük, a dátumig bezárólag a technikai támogatás és minden a megszokott módon zajlik.

Advertising ID

Ez azonban nem jelenti azt, hogy a különálló AdMob ne szolgálna ki alkalmazásokat, hiszen más platformokon attól még megmarad a rendszer és a nem frissülő appokban is működik majd tovább a Google rendszerében hirdetést feladók reklámjainak kiszolgálása. Ennek ellenére a Google nyomatékosan azt javasolja, hogy mindenki térjen át a Play Services-ben megtalálható új megoldásra. Elméletileg a Play Services Mobile Ads API támogat minden olyan eszközt, amit eddig az AdMob SDK támogatott, sőt, a reklámok azokon a mobilokon is megjelennek, amin nincs feltelepítve Google Play Store. Az új API-val az alkalmazásba a Play Store-on keresztül mindig a legújabb reklámmegjelenítő könyvtárak kerülnek be, anélkül, hogy a teljes appot frissíteni kéne.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Elméletben tehát veszíteni nem veszítenek semmit a fejlesztők, azt leszámítva, hogy dolgozni kell egy keveset az új kód implementálásán. A Google viszont sokat nyer a váltáson. Az Advertising ID egy felhasználóspecifikus, egyedi, ugyanakkor a fiókhoz nem örökké kötődő azonosító, amit a Google a Play Services-hez delegál. Gyakorlatilag ez egy anonim hirdetési jelölő, amivel a felhasználó eszközökön és appokon keresztül követhető. Igaz, hogy kikapcsolható és kitörölhető, de normál esetben ennek segítségével lehet a Universal Analyticsben is hangsúlyozott felhasználócentrikusságot megvalósítani nem csak az analitikában, de a reklámozásban is. Általa sokkal precízebben lehet releváns reklámokat kiszolgálni.

A Google hivatalos közleménye a változásról a Googleadsdeveloper blogon olvasható, a migráció folyamatára is van egy leírás a fejlesztői oldalon belül, illetve ha valaki az Advertising ID-vel ismerkedne meg jobban, akkor az Android fejlesztői oldal lesz segítségére.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról