Szerző: Hlács Ferenc

2013. november 29. 10:51

A Pocket babérjaira tör a Facebook

Saját Pocket alternatíván dolgozik a Facebook. A közösségi oldal könyvjelzőfunkciót tesztel, amelynek segítségével a hírfolyam érdekesnek ítélt elemei félretehetők későbbi olvasásra. A vállalat ezzel újabb lépést tehet azon célja felé, hogy a felhasználók médiafogyasztásának gerincévé váljon.

Nem ereszti felhasználóit a Facebook, amely azáltal hogy egyre több feladatot vesz át különböző webes alkalmazásoktól, igyekszik az oldal tagjait minél inkább felületéhez kötni. A vállalat jelenleg egy új könyvjelzőkezelő funkciót tesztel, aminek segítségével a hírfolyamban megjelenő hivatkozások elmenthetők, és később is megtekinthetők. A módszer a korábban Read It Later névre hallgató Pocket, vagy az Instapaper alkalmazásokból lehet ismerős, amelyekkel az érdekes cikkeket vagy weboldalakat internet-szerte eltehetjük későbbre - és amelyek sok kattintástól eshetnek el, ha a közösségi oldal is előáll saját megoldásával.

A Facebook szerint csapatuk folyamatosan dolgozik új funkciókon, a screenshotok formájában kiszivárgott újításról ugyanakkor egyelőre nem volt hajlandó nyilatkozni, ennek megfelelően azt sem tudni, az mikor válik elérhetővé. A vélhetően tesztfázisban lévő opció a hírfolyam elemei mellett jelenik meg, egy apró könyvjelző ikon formájában. Erre bökve az adott linket a rendszer elmenti, az pedig később az Alkalmazások menüpont alatti “Saved” fül alatt lesz megtalálható.

Forrás: MyTechSchool

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A Facebook vezérigazgatója Mark Zuckerberg korábban úgy fogalmazott, felhasználóik számára “a világ legjobb, személyre szabott újságját” akarják létrehozni. A vállalat nem titkoltan igyekszik szerephez jutni felhasználóinak tartalomfogyasztásával kapcsolatban, még ha az harmadik féltől származik is. A cég ilyen irányú törekvéseit az is jól mutatja, hogy az már jó ideje saját, Facebook Reader névre hallgató hírolvasót fejleszt, amelyben professzionális médiatartalmakat válogatna össze. Az új felület vizuálisan is különbözne a mobilos Facebooktól, illetve tartalmában is eltérne a mostani feedektől.

A saját könyvjelzők bevezetése ugyanakkor sok felhasználó számára jelenthetne nagy könnyebbséget, hiszen a közösségi oldal “televíziószerű” működése miatt könnyű lemaradni egy-egy érdekesnek vélt hivatkozásról, ha azt nem kattintjuk le rögtön. Nagy számú követett oldal és ismerős esetén ugyanis a hírfolyam frissítésekor jókora mennyiségű tartalom árad a felületre, gyakorlatilag eltemetve a korábban kiszemelt posztot.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról