Szerző: Koi Tamás

2012. december 6. 09:10

Akadozott a T-Mobile hálózata a fővárosban

Szerdán késő este akadozni kezdett, majd bizonyos területeken teljesen leállt a T-Mobile mobilszolgáltatása Budapesten. A Magyar Telekom kábeltévé-hálózata időközben vidéken állt le, egyelőre nem tudni, hogy a két eset közt volt-e összefüggés.

Tegnap a késő esti órákban akadozni kezdett, majd teljesen elérhetetlenné vált a T-Mobile mobilszolgáltatása a főváros egyes részein. A HWSW munkatársai által is tapasztalt, néhány óra alatt elhárított hiba a 2G-s és 3G-s adatszolgáltatásokat valamint a hanghívást egyaránt érintette, ezzel párhuzamosan a szolgáltató digitális kábeltévé-hálózatán is kimaradás volt, ott azonban csak vidéken. Egyelőre nem világos, hogy lehet-e a két eset közt összefüggés.

A Magyar Telekom szűk szavú kommünikéjében elismerte a műszaki problémát, és közölte, amint a felügyelőrendszerek jelezték a kimaradásokat, a beszállítók bevonásával azonnal megkezdődött azok elhárítása. A szolgáltatáskimaradás által érintett előfizetők időközben a Facebookon is jelezték a problémát a vállalatnak, ahol a cég még este közölte, hogy a hálózati probléma javításán dolgoznak a szakemberek. Ugyanitt több vidéki előfizető szintén szolgáltatáskimaradásról panaszkodott, de egyelőre nincs rá utaló jel, hogy a hálózatkimaradás országos méretű lett volna.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A mostani hiba így eltörpül a Magyar Telekom fennállásának eddigi legsúlyosabb, műszaki okokból bekövetkezett hálózatkimaradása mögött, mely 2009. december 3-ról 4-re virradóan történt egy hálózati elem szoftverfrissítésből eredően. Az eleinte jóval kisebb horderejűnek tűnő szoftverhiba a reggeli órákban (amikor a legtöbb előfizető bekapcsolta a mobiltelefonját és megpróbált feljelentkezni a hálózatra) óriási túlterheléshez vezetett, amitől országszerte dominószerűen összeomlott a mobilszolgáltatás.

A cégnek akkor több mint fél napjába került, míg minden rendszert vissza tudott állítani működőképes állapotba, addig az ügyfelek nagy része sem telefonálni, sem internetezni nem tudott a T-Mobile hálózatán. A vállalat végül kárpótlásul tíz percnyi ajándék beszélgetést adott az összes ügyfelének, melyet a karácsonyi és szilveszter közti időszakban lehetett felhasználni. A jelenlegi hibával kapcsolatban egyelőre nem merül fel a kártérítési vagy kötbérfizetési kötelezettség, mivel a szolgáltatásminőségi követelmények és célértékek alapján a vállalat az előírt időn belül (ez egyébként legfeljebb 24 óra) elhárította a hibát.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról