Szerző: Koi Tamás

2012. február 28. 11:58

Márciustól három és fél mobilszolgáltatónk lesz

Március elsején elindul a Vodafone és a Tesco magyarországi leányvállalatai által létrehozott Tesco Mobile virtuális mobilszolgáltató, ezzel újabb szereplővel - ezúttal már nem mobilmárkával - bővül a hazai piac. Független szolgáltatóról ugyanakkor szó sincs.

A Vodafone és a Tesco ma közös sajtótájékoztatón jelentette be, hogy március elsejétől megkezdi működését hazánkban is a Tesco Mobile virtuális mobilszolgáltató, mely Magyarország előtt mindössze három uniós országban volt megtalálható. A felek előszeretettel hangoztatják, hogy ezzel létrejött a negyedik mobilszolgáltató hazánkban, valójában azonban a Tesco Mobile működése az egyik már meglévő operátor hálózatán alapul, ráadásul a bevételek is megoszlanak a Tesco és a Vodafone közt - azaz a Tesco Mobile távolról sem tekinthető egy új, független piaci szereplőnek.

Valami más

Az új szolgáltatás ettől függetlenül eddig példa nélküli a hazai mobilszektorban, hiszen ez az első valódi virtuális operátor az országban, az eddigi konstrukciók, mint a Red Bull Mobile, a Postafon, a TV2.mobilnet, illetve a Lidl mobilmárkája, a Blue Mobile ugyanis kivétel nélkül csupán egy szolgáltató márkázott termékeinek tekinthetők. Bár az átlag vásárló számára ezek is önálló szolgáltatóként létezhetnek, jogilag a márkázott termékek vásárlói a három hazai nagy mobilszolgáltató egyikének ügyfeleivé válnak.

A Tesco Mobile esetében az ügyfelek jogi szempontból valóban egy új szolgáltató előfizetői lesznek, emellett a szolgáltató számára egyedi számmezőt is osztott a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság. Az új szolgáltató ügyfeleinek hívószáma a 31-es előhívóval kezdődik - ezen kívül rendelkezésre állt volna az 50-es számmező, ezt azonban éppen az "igazi" negyedik mobilszolgáltató számára különítette el a hatóság.

A Tesco Mobile nem csak a tulajdonosi szerkezet, illetve a működési modell miatt nem tekinthető igazi operátornak. A tarifaszerkezet a márkázott konstrukciókhoz hasonlóan mindössze egyetlen díjcsomagból áll - ez a Tesco Mobile Dupla, mely egy hagyományos feltöltőkártyás tarifához képest két fontos megkülönböztető jeggyel rendelkezik. Egyrészt a feltöltési összeget a feltöltéstől számított első hónapban duplán írja jóvá a szolgáltató, másrészt az előfizető havonta 10 megabájt adatforgalmat is kap bónuszban.

Az alap perc- és SMS-tarifa 59 forint, a feltöltési bónusz miatt azonban a feltöltéstől számított 30 napon keresztül ennek az összegnek mindössze a felét, 29,5 forintot kell fizetnie a felhasználónak. Ezzel a Tesco Mobile Dupla leginkább azok számára lehet nagyon kedvező ajánlat, akik havi rendszerességgel rátöltenek a kártyájukra - ezt a feltöltést a Tesco hipermarketek vásárlói várhatóan a nagy havi bevásárlások idején el is végzik majd, például az áruházak kasszáinál.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A Tesco elsődleges célcsoportja amúgy is az a klubkártyával rendelkező mintegy 1,5 millió vásárló, akik kisebb-nagyobb rendszerességgel vásárolnak valamelyik áruházban, vagy Tesco Expressben (utóbbiak nem árulnak mobiltelefonokat). A Tesco Mobile az 500 forintért megvásárolható SIM-ek mellé telefonkészülékeket is árul, zömében alsó kategóriás modelleket, a kínálat része ugyanakkor egy két SIM-foglalattal rendelkező Samsung modell is. A Vodafone és a Tesco Mobile SIM-jei információink szerint ez utóbbi típust leszámítva nem felcserélhetők a készülékekben.

A magyar fizet a legtöbbet

A Tesco az anyaországban, Nagy-Britanniában és Írországban évek óta jelen van a mobilszolgáltatói szegmensben is, hasonló, vegyesvállalati konstrukcióban - a cég az egyik legnagyobb, legmeghatározóbb virtuális operátor a szigetországban. A Tesco Mobile ügyfeleinek száma Angliában ma meghaladja a 2,6 milliót, a havi előfizetéses és feltöltőkártyás konstrukcióban egyformán elérhető ajánlatok beszéd-, szöveges üzenet és adatszolgáltatást egyaránt tartalmaznak. Az áruházlánc csupasz szolgáltatást (vagyis csak SIM-et) és készülékekkel egybecsomagolt szolgáltatást egyaránt kínál, a telefonportfólióban többek közt az iPhone is megtalálható. A Tesco Mobile 2009-ben a szomszédos Szlovákiában is virtuális mobilszolgáltató lett.

A szolgáltató partnere mindhárom országban a Telefonica (O2), éppen ezért a szolgáltatás összetétel és az árazás is jelentősen eltér egymástól. A szomszédos Szlovákiában például a Tesco Mobile megkülönböztet hálózaton belüli és hálózaton kívüli perceket, előbbi díja mindössze 0,01 euró, vagyis nem egészen 3 forint, utóbbié pedig 0,1 euró, vagyis nagyjából a magyar Tesco Mobile tarifákkal egyező. De ennyi pénzért a szlovák vezetékes vonalak és mobilszámok mellett 26 EU-s ország szolgáltatóinak vezetékes ügyfelei is hívhatók.

A magyarnál jóval nagyobb méretű angol mobilpiacon működő Tesco Mobile kínálatát tekintve már-már prémium szolgáltatónak számít, a legújabb okostelefonok éppúgy szerepelnek a választékában, mint a belépőszintű modellek, a tarifaszerkezet pedig többféle pre-paid és post-paid tarifából áll. A Tesco áruházakban Nagy-Britanniában egyébként éppúgy megvásárolható az összes operátor SIM-je, mint a Tesco Mobile SIM-ek, beleértve a szigetország másik nagy virtuális mobilszolgáltatójának, a Virgin Mobile-nak a kártyáját.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról