Szerző: Koi Tamás

2011. november 16. 12:19

A BTelhez kerülnek az EnterNet xDSL-ügyfelei

Pályázati úton hozzájutott az EnterNet lakossági ADSL-ügyfélbázisához a mobilpiaci ambíciókat is dédelgető Business Telecom Zrt.

December 1-től a Business Telecom Zrt., vagyis a BTel ügyfelei lesznek az EnterNet jelenlegi lakossági xDSL-előfizetői. A mintegy 16 ezer előfizetőt érintő tranzakcióról kevéssé megszokott módon, pályáztatás után döntött az EnterNet, mely továbbra is jelen kíván maradni a lakossági piacon de már elsősorban az üzleti ügyfelekre fókuszál.

Volt egy jó ajánlatuk

A tenderkiírásnak köszönhetően az ügylet rekordgyorsasággal mehet végbe, a BTel által kiadott sajtóközlemény szerint a meghívásos pályázat szeptember utolsó napjaiban zárult le, az ügyfelek átadása pedig a jövő hónap elejéig meg is történik. A sajtóközlemény szerint az ár mellett a jövőbeni fejlesztések, valamint az a kiszolgálás minőségét illetően a tenderen a BTel adta a legelőnyösebb ajánlatot, és lett befutó. Szerettük volna megtudni, kik pályáztak még az ügyfélbázisra, Bauer Róbert, az EnterNet ügyvezető igazgatója a HWSW kérdésére üzleti titokra hivatkozva nem kívánt konkrét választ adni, azt azonban elárulta, hogy inkumbens piaci szereplők is pályáztak.

A távközlési szektorban komoly ambíciókat dédelgető BTel eleinte elsősorban az üzleti szegmens kiszolgálására fókuszált, később a Magyar Telekom, a UPC (Monortel) és az Invitel hálózatára építve lakossági vezetékes szolgáltatásokat is kínált, valamint a Vodafone-nal kötött megállapodásnak köszönhetően mobilnet-konstrukciója is van. A cég nemrég műholdas tévészolgáltatást is indított a Hello HD-hez közeli E-Vision Kft. közreműködésével.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A BTel a vezetékes internetszolgáltatások piacán minimális mértékű részesedéssel rendelkezik, a cég ügyfélállománya ugyanakkor nehezen térképezhető fel, a vállalat ugyanis nem közli előfizetői bázisának adatait a piacot havi rendszerességgel, a szolgáltatók önkéntes adatszolgáltatása alapján monitorozó Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósággal. A cég számára a vezetékes ügyfélkör bővítése mellett jelenleg kulcsfontosságú bővítési terület a mobilszolgáltatások szegmense - a BTel vezetése korábbi nyilatkozataiban többször kifejtette, akár önálló, akár virtuális szolgáltatóként meg kíván jelenni a magyar mobilhang-piacon.

Várható volt

Az EnterNet ADSL ügyfélállományának értékesítéséről szóló bejelentés hetek óta a levegőben lógott, a cég már a tendereztetés lezárása után, október 24-én közölte, hogy elsősorban az üzleti ügyfelekre fókuszálva portfóliótisztítást hajt végre. A zártkörűen működő részvénytársaság ezzel párhuzamosan bejelentette, hogy Hódmezővásárhely önkormányzatával együttműködve a város nagy részét lefedő, saját optikai infrastruktúrát hoz létre.

A társaság stratégiai döntése a magyarországi internetszolgáltatások piaci sajátosságait figyelembe véve megfelelően alátámasztott, logikus lépésnek tűnik: A lakossági piac gyakorlatilag pang, a nagykereskedelmi konstrukciók és a hurokátengedés pedig sem a réz érpárra, sem az optikai megoldásra épülő szolgáltatásoknál nem ösztönzi kellően a versenyt, és nem élénkíti a lakossági szegmenst. A kisebb alternatív szolgáltatók közül az elmúlt években a GTS-Datanet (ma GTS Hungary) került távolabb a lakossági szolgáltatások piacáról, az Externet pedig eladta az ügyfélbázisának nagy részét a Magyar Telekomnak.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról