Szerző: Koi Tamás

2011. június 15. 09:56

A Garminé lesz a Navigon

Megveszi a Navigont a Garmin, a világ legnagyobb PNA-gyártó cége, ezzel a cég az európai navigációs eszközök piacán a jelenleginél komolyabb részesedésre számíthat. Szakértők szerint az amerikai cég ezzel lényegében megmentette a Navigont a biztos pusztulástól, de legalábbis a tartós hanyatlástól.

A Garmin tegnap bejelentette, hogy a társaság főrészvényesei áldásukat adták arra, hogy a személyi navigációs eszközök legnagyobb gyártója felvásárolja a szintén navigációban utazó német Navigon AG-t. A kilencven százalékban így is amerikai befektetők kezében lévő Navigon megszerzésének pénzügyi részletei nem nyilvánosak, korábbi sajtóinformációk azonban arról szóltak, hogy a Garmin kész 70 millió dollárt adni a cégért.

A Navigon az európai (főként természetesen a német) autógyártókkal ápolt jó kapcsolatának köszönhetően több gépkocsiba is szállít gyári navigációs eszközöket, Cliff Pemble, a Garmin elnöke szerint ez az a terület, amiből az amerikai cég a legnagyobb mértékben profitálhat az üzlet lezárását követően. A Navigon az európai PNA-piacon nagyjából 7 százalékos részesedéssel bír, azaz messze elmarad a piac csaknem felét birtokló TomTomtól.


Navigon navigáció alkalmazás iPhone-on

A német gyártó az eszközök gyártásán túl saját navigációs szoftverrel is rendelkezik, melyet különböző okostelefon-platformokra, így iPhone-ra és Androidra fejleszt. A felvásárlás értelemszerűen hatással lesz a szoftverüzletágra is, a tranzakció lezárását követően a navigációs alkalmazások a Garmin neve alatt jelenhetnek meg. Azt egyébként egyelőre nem tudni, hogy mi a célja a Navigon márkával az amerikai vállalatnak, nincs kizárva az a lehetőség, hogy a felvásárlás után a brand teljesen megszűnik.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A Navigon 1991-ben, a GPS-korszak hajnalán alakult, két évvel a Gamin alapítása után. A vállalat 2008-ig csak szoftvert fejlesztett, ezután jelent meg a külön megvásárolható navigációs eszközök piacán. Szakértők szerint a németek későn döntöttek a nyitásról, ekkortájt kezdtek ugyanis világszerte elterjedni a GPS-modullal ellátott okostelefonok, ráadásul a gazdasági válság nyomán összeomló autópiac is negatívan hatott a forgalomra. A cég az amerikai piacon is megpróbálta megvetni a lábát, sikertelenül.

A német gyártó világszerte nagyjából 400 főt foglalkoztat, a Garminnak ennél csaknem hússzor több alkalmazottja van. Az amerikai vállalat stabil piacvezető a navigációs eszközök mezőnyében, a cég 1989-es megalapítás óta több mint 85 millió készüléket - köztük professzionális túra- és tengerészeti navigációs berendezéseket - adott el.

Az ABI Research legfrissebb, idén áprilisi kutatása szerint a PNA-k piaca a következő években további, komoly visszaesésre számíthat a kisebb szereplők pedig kénytelenek lesznek kiszállni a meccsből. A kis gyártók egy részét - akárcsak a Navigont - a nagyobb cégek vehetik meg, azaz összességében a piac az elkövetkezendő pár évben jelentősen konszolidálódhat.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról