Szerző: Bodnár Ádám

2011. április 19. 13:55

Vegyes képet mutatnak a Sony Ericsson negyedéves számai

Csökkenő készülékértékesítési volumennel, kisebb bevétellel és felére zuhanó profittal zárta 2011 első negyedévét a Sony Ericsson. A japán-svéd mobilgyártó ugyanakkor az androidos okostelefonok sikerének köszönhetően növelni tudta egy készülékre jutó átlagos eladási árát.

Nem sok jót hozott az első negyedév a Sony Ericssonnak. A vállalat ugyan a negyedév során több új felső kategóriás készüléket mutatott be, de azok csak kevés hatást tudtak kifejteni a pénzügyi eredményekre, mivel a negyedév végén érkeztek. Bert Nordberg elnök-vezérigazgató szerint azonban az Xperia Arc, Neo, Pro és főleg a játékokra kihegyezett Play világszerte elnyerte a mobilszolgáltatók és a vásárlók tetszését.

A cég kinyilvánított célja, hogy réteggyártóvá váljon és androidos készülékeivel arasson sikert. Bert Nordberg, a vállalat elnök-vezérigazgatója tavaly októberben kijelentette, a Sony Ericsson hamarosan a legnagyobb androidos okostelefon-gyártóvá válik, de a Samsung, illetve a HTC elképesztő sikereit látva erre egyre kevesebb a reális esély. A Sony Ericsson mindössze 8,1 millió készüléket értékesített 2011 első negyedéve során, ez éves szinten 23 százalékos visszaesést jelent - a leszállított telefonoknak azonban már közel kétharmada volt okostelefon, ami kevesebb mint 5 millió mobilt jelent. A cég saját becslése szerint az okostelefon-piacon a részesedése volumen alapján 5 százalék volt, ami azt jelenti, a teljes piac mérete megközelíthette a 100 millió darabot.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

A vállalat csupán 1,14 milliárd euró forgalmat ért el az első negyedévben, éves szinten 19 százalékos volt a visszaesés. A vállalat kivonulóban van az alsó szegmensből és a prémium kategóriás okostelefonok felé fordult, aminek köszönhetően az egy készülékre jutó átlagos eladási ár 141 euró volt, ami 5 százalékos növekedés a tavalyi első negyedévhez képest. Ez egyértelműen az okostelefonok sikerével magyarázható. A drágább mobilok népszerűségének köszönhetően a Sony Ericsson 11 millió euró profitot tudott kipréselni magából, ami csak fele az egy évvel korábbinak, de akkor egy 10 millió eurós egyszeri tétel növelte az eredményt.

Működése során a Sony Ericsson 353 millió eurónyi készpénzt használt fel és 375 millió euró kölcsönt vett fel, hogy biztosítsa likviditását. A teljes kölcsönállomány ezzel a negyedév végén meghaladta a 603 millió eurót. A vállalat közeljövőjéről nem sok jót árul el Bert Nordberg nyilatkozata, amely szerint a japán földrengés komoly zavart okozott a cég működésében és megakasztotta az ellátási lánc szokásos menetét is. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy a Sony Ericssonnak alkatrész- vagy gyártási problémái lehetnek a közeljövőben. "Jelenleg is vizsgáljuk a helyzetet" - szögezte le Nordberg.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról

AKROBATA

5

Elrajtolt az Adobe AI asszisztense

2024. április 17. 12:40

Előfizetéses modellben használható az AI Assistant, ami a cég PDF-szerkesztőjébe és olvasójába épül be.